جامعه روشن‌فکران دینی: جهان حاکمیت طالبان را به رسمیت نشناسد

  • انتشار: ۶ سرطان ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 144098

جامعه روشن‌فکران دینی به مناسبت فرارسیدن عید قربان از جامعه جهانی خواسته است تا حاکمیت طالبان را به هیچ صورتی به رسمیت نشناخته و از تعامل با این گروه خودداری کند.

جامعه روشن‌فکران دینی روز سه‌شنبه، ۶ سرطان، گفته است که عید قربان در حالی فرا می‌رسد که «فقر اقتصادی، تعصب قومی، استبداد سیاسی، افراطی‌گرایی دینی، وابسته‌گی استخباراتی و کشتارهای بدون محاکمه» گلوی جامعه نیمه‌جان افغانستان را هرچه بیشتر می‌فشارد.

آنان گفته‌اند: «امروز ملیشه‌های نهادهای امنیتی منطقه و فرامنطقه آمده‌اند تا زشت‌ترین آپارتاید قومی را در حق فرزندان مظلوم سرزمین پاک ما‌ اعمال نموده و با کمال بی‌حیایی به آن افتخار هم ورزند.»

این در حالی است که جبهه مقاومت ملی نیز در پیامی به مناسبت فرارسیدن عید قربان از نخبه‌گان سیاسی و فرهنگی همه اقوام به‌خصوص پشتون‌های کشور خواسته است که به طالبان اجازه ندهند تا برای «دوام وحشت و ادامه مظالم‌شان» از نام قوم سوءاستفاده کرده و «تخم تلخ و زهراگین اختلافات قومی» را نسل در نسل کشور زرع کنند.

به گفته جبهه مقاومت، باور جامعه جهانی در پیوند به تغییر طالبان نادرست ثابت شده و به هیچ کشوری پوشیده نمانده است که طالبان «همان گروه خشن و بدوی و ویرانگر» ۳۰ سال قبل هستند.

این جبهه از جهان خواسته است که اقدام‌های جدی را در زمینه پایان بخشیدن به «حاکمیت ضدبشری طالبان» ادا کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟