تهدیدهای تروریستی در افغانستان افزایش یافته است

  • انتشار: ۳ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 182063

منابع رسانه‌ای از افزایش حملات تروریستی در افغانستان خبر داده‌اند.

شبکه خبری – تحلیلی اوراسیا با نشر تحلیل تازه‌ای از افزایش تهدیدهای «تروریستی» در افغانستان خبر داده است.

در این تحلیل آمده است که «تهدید دوباره و رو به افزایش تروریزم از افغانستان»، نیازمند این است که ایالات متحده راهبرد ضد تروریزم خود را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد.

این شبکه خبری-تحلیلی همچنین گفته است که از سال ۲۰۰۱ تاکنون، بیش از ۸۰ هزار نیروی امنیتی و غیرنظامیان در حمله‌های «تروریستی» در پاکستان کشته شده‌اند که این حمله‌ها تاثیر «مخربی» بر اقتصاد این کشور داشته است.

در این تحلیل آمده که خروج ناگهانی ایالات متحده از افغانستان یک خلاء منفی در وضعیت منطقه ایجاد کرد.

در این تحلیل آمده: «تعهد طالبان برای جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به بهشت ​​تروریزم همچنان نامشخص است».

در تحلیل شبکه خبری‌-تحلیلی اوراسیا در پیوند به هدف قرارگرفتن ایمن الظواری، رهبر شبکه القاعده در شیرپور کابل آمده است که حضور ظواهری در کابل پیش از حذف او، نگرانی‌های جدی را برانگیخت.

این شبکه خبری-تحلیلی می‌گوید که داعش خراسان نیز اخیرا فعالیت‌های فزاینده‌ای از خود نشان داده است و نه تنها در افغانستان؛ بلکه منطقه را نیز تهدید می‌کند.

طالبان پیش از این همواره گفته‌اند که گروه‌های هراس‌افکن در افغانستانِ زیر اداره آنان حضور ندارند و آنان داعش را نیز نابود کرده‌اند.

اما در آخرین مورد، در حمله‌ مسلحانه بر گردشگران خارجی در بامیان ۷ تن کشته شدند و مسئولیت این حمله را نیز داعش بر عهده گرفت.

پیش از این و از آغاز سال جاری تاکنون، داعش مسئولیت حمله‌ بر مسجد امام زمان در هرات، انفجار هفته گذشته در قندهار و حمله بر کابل بانک جدید در قندهار را بر عهده گرفته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟