بازداشت رییس پاسپورت طالبان تکذیب شد

  • انتشار: ۷ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 182516

به دنبال نشر گزارش‌ها مبنی بر بازداشت رییس پاسپورت طالبان به دستور رهبر این گروه سخنگوی وزارت داخله طالبان اعلام کرده: «خبر توقیف رییس پاسپورت که از سوی رسانه‌ها نشر شده، حقیقت ندارد».

عبدالمتین قانع؛ سخنگوی وزارت داخله طالبان امروز دوشنبه، ۷ جوزا اعلام کرده که «از چند روز بدینسو شایعاتی مبنی بر توقیف پاسوال مولوی عبدالکریم حسیب، رییس پاسپورت در قندهار منتشر شده است.»

قانع گفته: «چندی پیش در باریکاب ننگرهار تظاهراتی در پیوند به زمین‌ها صورت گرفت که به همین دلیل شماری از مسئولان وزارت داخله و دفاع ملی به شمول حسیب در این رابطه از سوی رهبری احضار شده است.»

سخنگوی وزارت داخله طالبان افزوده: «در رابطه با ریاست پاسپورت هیچ موضوع نگرانی وجود ندارد و امور پاسپورت به روال عادی جریان دارد.»

این در حالی است که روز گذشته منابع محلی در ولایت قندهار از بازداشت مولوی عبدالکریم حسیب؛ رییس عمومی اداره پاسپورت طالبان، در این ولایت خبر دادند.

منابع محلی در قندهار به رسانه‌ها تایید کرده‌ بودند که مولوی عبدالکریم حسیب؛ رییس عمومی اداره پاسپورت طالبان از سوی ملا هبت‌الله آخوندزاده؛ رهبر این گروه از کابل به ولایت قندهار فراخوانده شده و سپس زندانی شده است.

به گفته منابع، رییس عمومی اداره پاسپورت طالبان پیش از عید فطر نیز از سوی ملا هبت‌الله به ولایت قندهار فراخوانده شده بود، اما در آن زمان به بهانه تعطیلات از رفتن به این ولایت خودداری کرد.

هرچند تا کنون به‌گونه دقیق دلیل بازداشت رییس عمومی اداره پاسپورت طالبان معلوم نیست، اما منابع ادعا می‌کنند که او به دلیل «فساد اداری و گرفتن رشوه» بازداشت و زندانی شده است.

طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

این در حالی است که برادر عالم‌گل حقانی؛ رییس پیشین اداره پاسپورت طالبان، نیز دو سال پیش از سوی استخبارات این گروه در محفلی با اشتراک و رقص دختران و پسران، بوتل‌های شراب و چندین جلد پاسپورت بازداشت و پس از ساعاتی دوباره آزاد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟