انواع داروهای بوتاکس را بشناسیم

  • انتشار: ۱۸ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 96189

بروز چین و چروک در صورت به ویژه در زیر چشمان، پیشانی و کنار لب ها عارضه ای ست که برخلاف باور عامه به طور تمام و کمال به بالا رفتن سن بستگی ندارد.

عواملی چون شرایط بد کاری که در آن پوست صورت در معرض تابش مستقیم نور خورشید و گرد و خاک و دود قرار می گیرد در پیدایش چین و چروک و آفتاب سوختگی نقش دارند.

البته باید پذیرفت که با افزایش سن و کاهش رطوبت موجود در پوست ظهور چین و چروک ها را باید قبول کنیم. خانم ها در مقایسه با آقایان از چین و چروک های صورت بیشتر وحشت دارند چون زیبایی آنها در معرض خطر قرار می گیرد.

برخی خانم ها حتی سعی می کنند کمتر بخندند یا خنده ریز داشته باشند تا صورت آنها چروک نشود. البته امروزه با پیشرفت علم، انواع روش های دیگر برای پیشگیری یا رفع چین و چروک وجود دارد که یکی از این روش ها استفاده از بوتاکس است.

انواع داروهای بوتاکس
انواع داروهای بوتاکس

از آنجایی که انواع و اقسام داروهای بوتاکس در بازار امروز موجود است، طرفداران رفع چین و چروک های صورت می بایست اطلاعات لازم در این زمینه را داشته باشند تا از عوارض جانبی داروهای تقلبی در امان باشند.

با ما همراه شوید تا داروهای اصلی بوتاکس را بشناسید:

بوتاکس چیست؟

بوتاکس روشی ست برای رفع چین و چروک های شکل گرفته در صورت و نیز جلوگیری از شکل گیری چین و چروک تازه روی بخش های مختلف صورت.

با بوتاکس در اصل می توانید پوست خود را جوانسازی کنید و زیبایی از دست رفته را به خود بازگردانید. با استفاده از بوتاکس، جلو انتقال سیگنال های عصبی به عضلات گرفته شده عضلات دیگر منقبض نمی شود.

برای استفاده مناسب از بوتاکس سعی کنید قبل از هرچیز یک داروی اصل را انتخاب کنید و سپس آن را در ناحیه چین و چروک شده به درستی توسط یک متخصص تزریق شده ببینید.

داروی بوتاکس مارک دیسپورت

داروی بوتاکس مارک دیسپورت که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تایید شده ساخت کشور انگلستان است. این دارو برای از بین بردن چین و چروک و خطوط نازک شکل گرفته بر روی صورت مورد استفاده قرار می گیرد.

در ترکیب دیسپورت از سم بوتولونیوم استفاده شده که می تواند عضله های نواحی چروک شده را بی حرکت کند. نوروتوکسینی موجود در دیسپورت که توسط ملکول های پروتئینی احاطه شده ارسال پیام های مغز به ناحیه چروک شده را متوقف می کند چین و چروک را کاهش می دهد.

دیسپورت در عمق بیشتری از پوست تزریق شده و در سطح بیشتری از پوست بخش می گردد. علاوه بر این چون در دیسپورت پروتئین های کمتری سلول را احاطه کرده نتیجه تزریق زودتر خود را نشان می دهد و تفاوت بین ناحیه درمان شده و سایر نواحی صورت جزئی ست و پوست طبیعی تر به نظر می رسد.

انواع داروهای بوتاکس
انواع داروهای بوتاکس

نورونوکس

در صورتیکه از مارک نورونوکس برای بوتاکس استفاده می کنید باید بدانید که تنها پس از سه روز نتایج خوبی را روی پوست صورت خود مشاهده خواهید کرد، نتایجی که تا شش ماه ماندگار خواهد ماند و شما از پوست شفاف و صاف و نرم خود لذت خواهید برد.

نورونوکس از سم بوتولینوم ساخته شده که می تواند ارتباط عصبی مغز با عضله که در محیطی شیمیایی صورت می گیرد را قطع کند. البته نگران عوارض جانبی نورونوکس نباشید چون کبودی های محل تزریق بعد از شش هفته خود به خود رفع می گردد.

کنیتوکس

این مارک بوتاکس به بوتاکس چینی معروف است. در صنعت زیبایی کنیتوکس برای خود جایگاه مهمی را اشغال کرده است. با استفاده از برند کنیتوکس به راحتی می توانید چروک های اطراف چشم، خط اخم، چروک های پیشانی و خط خنده خود را برطرف سازید.

همان طور که نام این داروی بوتاکس نشان می دهد این ماده در چین ساخته شده است. این مارک بوتاکس با نام های دیگری چون «درماتوکس، لینوریز و ریفاین» نیز شناخته می شود. به یاد داشته باشید که این داروی بوتاکس باید در دمای منفی چهار درجه نگهداری شود.

داروی بوتاکس ژئومین

داروی بوتاکس ژئومین نیز برای رفع چین و چروک های صورت به ویژه خط اخم و خطوط ریز پرکلاغی روی  گونه ها و اطراف چشم مورد استفاده قرار می گیرد.

همانند دیگر داروهای بوتاکس، ژئومین نیز انتقال پیام های  عصبی مغز به عضله را می گیرد و عضله را ثابت و بی حرکت می سازد. نکته مهم در مورد این دارو سادگی در نگهداری آن است چون نیازی نیست همانند دیگر داروها در دمای پایین نگهداری شود چون هیچ ماده افزودنی ندارد و تزریق آن نیز ساده تر است.

تاثیرات این دارو پس از سه روز خود را نشان می  دهد و ماندگاری سه تا شش ماهه دارد.

انواع داروهای بوتاکس
انواع داروهای بوتاکس

مسپورت

اکنون که با انواع و اقسام داروهای بوتاکس آشنا شدید به راحتی می توانید از شر چین و چروک صورت خود خلاص شوید و پوسیتی جوان و شفاف داشته باشید.

در کنار تمام مواردی که یاد گرفتید داروی بوتاکس مسپورت را نیز فراموش نکنید. این دارو ساخت ایران است و باید در دمای ۲ تا ۸ درجه سانتی گراد نگهداری شود.

مسپورت می تواند خط اخم های متوسط تا شدید بین دو ابرو را از بین ببرد. توکسین خالص شده، کلستریدیوم بوتولینوم تیپ آ و کمپلکس یا هماگلوتینین از مواد به کار رفته در ترکیب مسپورت می باشد.

به هر صورت میزان آشنایی شما با انواع و اقسام داروهای بوتاکس در نوع حسی که پس از این روش جوانسازی پوست صورت خود خواهید داشت موثر است.

به همان میزان که در انتخاب داروی اصل و موثر دقت کنید به همان اندازه از پوستی جوان و شفاف و نرم و البته ماندگاری بیشتر لذت خواهید برد.

نیز به یاد داشته باشید که هرگونه اشتباه در بوتاکس می تواند عوارض جانبی خطرناکی برای شما داشته باشد. در صورتیکه داروی بوتاکس توسط وزارت بهداشت یا سازمان غذا و دارو تایید نشده باشد به این معنی ست که تقلبی ست و تزریق آن می تواند سبب فلج شدن صورت، عفونت و تورم و قرمزی بخش تزریق شده گردد.

بروز حساسیت، انحراف چشم و دو بینی،  افتادگی پلک،  افتادگی ابرو و ابروی شیطانی از دیگر عوارض بد بوتاکس  تقلبی ست به ویژه اگر با عدم مهارت پزشک تزریق کننده نیز همراه گردد. پس مراقب باشید با یک بوتاکس تقلبی فاتحه صورت خود را نخوانید!