انتقادها از حذف پست‌های طرفداری از فلسطین در اینستاگرام و فیسبوک

  • انتشار: ۳۰ قوس ۱۴۰۲
  • سرویس: بین المللفناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 165320

دیده‌بان حقوق بشر طی گزارشی اعلام کرد که پست‌های طرفداری از فلسطین در اینستاگرام و فیسبوک به طور سیستماتیک سانسور می‌شود.

دیده‌بان حقوق بشر (HRW) اعلام کرد که حذف پست‌های با مضمون حمایت از فلسطین سیاست‌های تعدیل محتوا و سیستم‌های متا، صاحب فیس بوک، اینستاگرام و واتس‌آپ، در پی حملات مداوم اسرائیل به غزه از ۷ اکتبر از اینستاگرام و فیس بوک افزایش یافته است.

در گزارش ۵۱ صفحه‌ای با عنوان «وعده‌های عملی نشده متا: سانسور سیستماتیک محتوای فلسطینی در اینستاگرام و فیس‌بوک» که توسط HRW منتشر شده است، به نگرش طرفدار اسرائیل متا متعلق به مارک زاکربرگ در شبکه‌های اجتماعی اشاره شده است.

این گزارش حذف پست‌ها در پلتفرم‌های متا، از جمله بیان مسالمت‌آمیز در حمایت از فلسطین و بحث‌های عمومی درباره حقوق بشر فلسطینی را مستند کرد.

دیده‌بان حقوق بشر ۱۰۵۰ مورد سانسور از بیش از ۶۰ کشور را در چارچوب این گزارش بررسی کرد.

در این گزارش تاکید شده است که موارد بررسی شده با سال ها گزارش سازمان‌های حقوق بشر فلسطینی، منطقه‌ای و بین‌المللی که جزئیات سانسور متا بر محتوای حمایت از فلسطینیان را شرح می‌دهد، مطابقت دارد.

در گزارش مذکور همچنین اشاره شده است که این پلتفرم با حذف ده‌ها محتوای خبری که مجروحیت و شهید شدن فلسطینی‌ها را مستند می‌کند، به رویکرد متناقض خود ادامه داده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟