استقبال وزیر خارجه سابق آمریکا از تصمیم ترامپ برای لغو مذاکرات صلح با طالبان

  • انتشار: ۲۰ سنبله ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 69052

«کاندولیزا رایس» وزیر پیشین امور خارجه آمریکا، با استقبال از تصمیم ترامپ برای لغو گفتگوهای صلح با طالبان گفت: «من خوشحالم که او این تصمیم را گرفت چون فکر می‌کنم طالبان به این نتیجه رسیده است که ما بیش از آنها خواهان توافق هستیم.»

وی در خصوص اخراج «جان بولتون» مشاور امنیت ملی ترامپ در روز سه‌شنبه،گفت،‌ در یک درگیری میان رئیس‌جمهور و مشاورش، انتظار می‌رود که رئیس‌جمهور باقی بماند.

براساس گزارش «اسپوتنیک»، رایس گفت: «من فکر می‌کنم یک نوع اختلاف‌نظر طولانی‌مدت میان جان و رئیس‌جمهور و شاید با افراد دیگر در دولت وجود داشته باشد.»

وی در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز»، ترامپ را برای تصمیم‌ لغو نشست با طالبان افغانستان، تحسین کرد و گفت: «من خوشحالم که او این تصمیم را گرفت چون فکر می‌کنم طالبان به این نتیجه رسیده است که ما بیش از آنها خواهان توافق هستیم.»

این درحالی است که رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود که از نظر او گفتگوهای این کشور با طالبان به انتها رسیده و این مذاکرات «مرده» است. روزنامه واشنگتن پست نیز در این خصوص نوشت که اختلافات میان مسئولان آمریکایی موجب شکست گفتگوها با طالبان شده است.

وی با اشاره به حمله یازده سپتامبر که توسط القاعده انجام شد، گفت: «ما نمی‌خواهیم که به مردم افغانستان پشت کنیم و قطعا نمی‌خواهیم که در موقعیتی باشیم که 18 سال پیش بودیم.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟