استفاده نظامی از «چت جی‌پی‌تی» مجاز شد

  • انتشار: ۲۴ جدی ۱۴۰۲
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 168494

OpenAI سیاست استفاده از ChatGPT را تغییر داده است تا برنامه‌های نظامی را مجاز کند.

OpenAI در به‌روز‌رسانی اعلام‌نشده‌‌ای در سیاست خدمت‌دهی خود، اجازه‌ی استفاده‌ی نظامی از فناوری‌هایش را داده است. در حالی OpenAI قبلاً استفاده‌ی «نظامی و جنگی» را ممنوع کرده بود، هم‌اکنون بند مربوطه ناپدید شده است.

تغییر سیاست کاری بدون اطلاع‌رسانی، اغلب در صنعت فناوری اتفاق می‌افتد؛ زیرا محصولات شرکت‌های این حوزه همواره تکامل می‌یابند و تغییر می‌کنند. OpenAI و محصولات هوش مصنوعی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

OpenAI مدتی پیش در اعلامیه‌‌ای اشاره کرده بود GPT-های اختصاصی در کنار یک سیاست درآمدزایی اندکی اصلاح‌شده ارائه می‌شوند. ممکن است تغییر سیاست دررابطه‌با استفاده‌ی نظامی، نتیجه‌ی راه‌اندازی GPT-های اختصاصی باشد. می‌توانید سیاست استفاده فعلی و سیاست قدیمی را بخوانید و آن‌ها را مقایسه کنید.

نیکو فلیکس، نماینده‌ی OpenAI، می‌گوید هنوز یک ممنوعیت کلی برای توسعه و استفاده از سلاح وجود دارد. بند مربوط‌ به این موضوع جدا از بخش «نظامی و جنگی» فهرست شده است.

به نظر می‌رسد OpenAI در حال بررسی فرصت‌های تجاری جدید است؛ اما هر کاری که وزارت دفاع آمریکا انجام می‌دهد مستقیماً مربوط به جنگ نیست. نهادهای نظامی عمیقاً درگیر انواع تحقیقات اساسی، سرمایه‌گذاری، بودجه‌های تجاری کوچک و پشتیبانی زیرساختی هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟