اربعین مسیر آگاهی و الهام بخش رهایی!

  • انتشار: ۱۷ میزان ۱۳۹۹
  • سرویس: دیدگاهدین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 95418

سلام بر امام آگاهی و رهایی!

فرازی از زیارت پر محتوا و سر نوشت ساز اربعین:

وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَهِ وَ حَیْرَهِ الضَّلَالَهِ؛ امام حسین(ع) خون قلبش را در راه تو داد تا بندگانت از نادانی نجات پیدا نموده به آگاهی برسند و از گمراهی عملی رهایی یافته هدایت بشوند.

امروزه تجمع زائرانه‌ای اربعین مصداق بارز این فرازی از زیارت اربعین است و عملا دارد بشریت را با زیبایی به آگاهی و رهایی فرا می‌خواند. تجمعی که انبوه جمعیتش حیرت آور و عظمت آفرین است. تجمعی که نحوه‌ای ترکیب جمعیتش، به دلیل کنارهم قرار گرفتن رنگ‌ها و نژادها و پیروان ادیان و مذاهب گوناگون، هرگونه فاصله‌ای پوشالی را بی‌اعتبار نموده تنها به صبغه و رنگی الهی اصالت می‌بخشد. تجمعی که در آن چگونگی استقبال دلدادگان از زائران امام مظلومان، اوج اخلاص و دلدادگی را تداعی می‌کند. تجمعی که مدعیان دروغین آزادی بیان را، به خاطر ترس و هراسی که از گسترش ارزشهای انسانی و اسلامی دارند، به وحشت انداخته است. تجمعی که دستپاچگی و سانسورهای ناجوانمردانه ابر رسانه‌های مدعی آزادی بیان را به زیبایی نشان داد و فهماند که مدعیان آزادی بیان در قبال فرهنگ اربعین تا چه اندازه شکننده و ذلیل اند.

خلاصه اربعین و تجمع زائرانه آن، به خوبی فهماند که اربعین مسیر آگاهی و الهام بخش رهایی از هر گونه ذلت خود ساخته بشری امروز است.

یاحق.

محمد امین احسانی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟