آموزش ریکاوری عکس های پاک شده در اندروید

  • انتشار: ۲۸ اسد ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 91364

با پیشرفت تکنولوژی و آمدن انواع واقسام گوشی های پیشرفته به بازار، بدون شک استفاده از این گوشی ها نیز با مشکلاتی همراه بوده است: یکی از این مشکلات عدم آشنایی استفاده کنندگان گوشی های مدرن مختلف از جمله گوشی های اندرویدی می باشد.

بدون شک برای شما هم پیش آمده که به اشتباه یک عکس مهم را از گوشی خود حذف کرده باشید، یا به دلیل خرابی گوشی مجبور به تنظیم برخی برنامه های آن شده اید اما در ادامه متوجه شده اید که برخی از عکس های مهم و ارزشمند شما پاک شده است.

ریکاوری عکس های پاک شده در اندروید
ریکاوری عکس های پاک شده در اندروید

به هرصورت اگر چنین اتفاقی به تازگی برای شما افتاده و اکنون نیاز فوری به عکس های پاک شده از روی گوشی خود دارید، نگران نباشید. با ما همراه شوید تا با روش های ریکاوری عکس های پاک شده از گوشی های اندرویدی خود آشنا شوید:

Google Photo برای ریکاوری عکس های پاک شده از گوشی اندرویدی

یکی از روش های خوب برای بازگرداندن عکس های پاک شده از گوشی های اندرویدی استفاده از «Google Photo» می باشد. در اکثر برنامه های مبتنی بر «کلاود» از تصاویر در پس زمینه پشتیبان گرفته می شود و این امر به شما اجازه می دهد به راحتی بتوانید به عکس هایی که حذف شده دست پیدا کرده آنها را بازیابی کنید.

بنابراین توصیه می شود قبل از هرچیز از  عکس های موجود در گوشی خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای تهیه پشتیبان از عکس ها کافی ست وارد برنامه Cloud شده مراحل زیر را طی کنید:

* Google Photo را باز کنید.

* تصاویر را باز کرده و از  منو گزینه Save to device  را انتخاب کنید.

* برای Dropbox این بخش در Export>Save to device قرار گرفته است.

برای تمام کسانیکه از عکس های موجود در گوشی های اندروید خود پشتیبان تهیه کرده اند ریکاوری ع کس های پاک شده کار آسانی است. برای این کار البته یک بازه زمانی خاص مورد نیاز است. برای بازیابی عکس ها به ترتیب زیر شروع کنید:

قبل از هرچیز از نوار کناری آیکن سطل زباله را انتخاب و عکس یا عکس های مد نظر را انتخاب کنید، اکنون با انتخاب گزینه Restore تصاویر انتخاب شده بازیابی می شوند. با یاد داشته باشید که تصاویر حذف شده فقط شصت روز در دسترس شما هستند و بعد از دو ماه دیگر نمی توانید به تصاویر دسترسی داشته باشید.  

«One Drive Microsoft» برای ریکاوری عکس های حذف شده

یکی دیگر از راه های ساده  دیگری که با  استفاده از آن می توانید عکس های پاک شده را ریکاوری کنید One Drive Microsoft» می باشد. برای این کار این برنامه را باز کنید و به Me>Recycle Bin بروید و بعد از انتخاب فایل مد نظر خود روی گزینه Restore ضربه بزنید. به یاد داشته باشید که برای بازگرداندن تصاویر از «وان درایو» تنها سی روز فرصت دارید.

ریکاوری عکس های پاک شده در اندروید


Drop box و کمک به بازگرداندن تصاویر حذف شده

نرم افزار «دراپ باکس» نیز از جمله راه های ریکاوری تصاویر حذف شده می باشد. برای این کار به یک لب تاپ یا کامپیوتر نیاز دارید چون از طریق  اپلیکیش گوشی نمی توانید این کار را بکنید. برای شروع از منوی File گزینه  Deleted Filesرا انتخاب کنید. در ادامه تصاویر مد نظر را انتخاب نموده از بازگردانده شدن آنها لذت ببرید. به یاد داشته باشید که اینجا هم تنها سی روز فرصت دارید تصاویر حذف شده را ریکاوری کنید.

Disk Digger Photo Recovery برای بازیابی تصاویر حذف شده

علاوه بر روش های بالا راه دیگری نیز برای بازگرداندن عکس های حذف شده از گوشی اندرویدی شما وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از نرم افزار Disk Digger Photo Recovery می باشد. این اپلیکیشن یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن ها در دنیا به حساب می آید و نزدیک به ۵۰ میلیون دانلود در گوگل پلی داشته است.

هنگام استفاده از این اپلیکیشن اما به یاد داشته باشید که در گوشی خود فایل ها را کپی نکنید. برای استفاده از این اپلیکیشن جهت ریکاوری عکس های حذف شده مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا و قبل از شروع به استفاده از اپلیکیشن گزینه ALLOW را انتخاب کنید چون پس از دانلود و نصب و اجرای اپلیکیشن برنامه از شما مجوز هایی می خواهد.

در ادامه گزینه  start basic photo scan را انتخاب کنید. این بخش ممکن است مدت زمانی طول بکشد چون برنامه به دنبال عکس های پاک شده شما می گردد.

ریکاوری عکس های پاک شده در اندروید
ریکاوری عکس های پاک شده در اندروید

بعد از گذشت مدت زمان لازم تمام عکس های حذف شده روبروی شما ظاهر می گردد، تصاویر مد نظر را انتخاب کنید و دکمه Recovery را بزنید. کار دیگری که باید انجام بدهید نحوه بازگرداندن تصاویر حذف شده می باشد. به عبارتی باید مشخص کنید که فایل ها را چگونه می خواهید بازیابی کنید. برای این کار گزینه طولانی با عنوان

Save the files to an app on your devise را انتخاب نمایید. دراین هنگام گزینه هایی مثل «دراپ باکس» برای بازیابی عکس های پاک شده ممکن است برای شما نمایش داده شود.

به هر صورت اینک که با برخی روش ها برای بازگرداندن تصاویر حذف شده آشنا شدید، می دانید که اگر از تصاویر و عکس های خود در فضای ابری پشتیبان تهیه کرده باشید راحت تر می توانید آنها را از کارت SD تلفن همراه خود بازیابی کنید. برای این کار کافی ست کارت SD را به یک لب تاپ وصل کرده از یک نرم افزار بازیابی بهره گیرید.

به یاد داشته باشید هنگام کار با گوشی اندرویدی خود به محض اینکه فهمیدید یک عکس را به اشتباه حذف کرده اید به سرعت کارت SD را از گوشی تلفن جدا کنید تا خطر رونویسی آنها کاهش یابد. در صورتیکه در گوشی اندرویدی خود از کارت حافظه یا سرویس پشتیبان ابری دیگر استفاده نمی کنید، بازیابی عکس های حذف شده شما کار بسیار سختی است چون علی رغم ادعای برخی برنامه های آن لاین هیچ راهی برای اسکن کردن حافظه داخلی گوشی شما وجود ندارد تا بتوان از طریق آن پرونده های پاک شده را بازیابی کرد.

تنها راه باقی مانده برای بازیابی تصاویر و فایل های حذف شده در گوشی های اندروید «روت» کردن تلفن می باشد.