آزادی ۲۳ زندانی افغانستانی از زندان‌های پاکستان

  • انتشار: ۵ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 182228

کنسولگری طالبان در کراچی پاکستان از رهایی ۲۳ افغانستانی از زندان‌های این کشور خبر داده است.

کنسولگری طالبان در کراچی روز جمعه، ۴ جوزا اعلام کرده که ۲۳ افغانستانی به شمول زنان و کودکان از زندان‌های این شهر رها و به افغانستان منتقل شدند.

عبدالجبار تخاری؛ مقام طالبان گفته که تاکنون بیش از چهار هزار زندانی افغانستانی از زندان‌های پاکستان رها و به افغانستان منتقل شده‌اند.

این مقام طالبان در کراچی در ویدیویی مدعی شد که تاکنون ۴۲۸۸ نفر به شمول زنان و کودکان از زندان‌های ایالت‌های مختلف پاکستان رها و به کشور منتقل شده‌اند.

او افزود در حال حاضر حدود ۴۰ زندانی افغانستانی در زندان ایالت سند به‌سر می‌برند و تلاش‌ها برای رهایی آنان جریان دارد.

تخاری همچنین از مهلت حکومت پاکستان برای مهاجران افغانستانی یاد کرده که تا آخر جون برای آنان فرصت داده است تا این کشور را ترک کنند.

کنسول‌ طالبان در کراچی با ادعای زندگی «آرام» مهاجران افغانستانی در پاکستان، اظهار امیدواری کرد که پاکستان باید مهلت بیشتری برای مهاجران افغان بدهد.

حکومت پاکستان پیشتر مدت اقامت مهاجران افغانستانی دارنده کارت ثبت اقامت (پی‌او‌آر) را تا ۳۰ جون، کمتر از دو ماه دیگر تمدید کرد.

براساس آمار رسانه‌های پاکستان، پس از تصویب لایحه‌ اخراج مهاجران در نوامبر سال گذشته، تاکنون حدود نیم میلیون مهاجر افغانستانی اخراج شده‌اند.

در همین حال، در مرحله دوم اخراج مهاجران افغانستانی رسانه‌های پاکستانی برآورد کردند که نزدیک به یک میلیون مهاجر افغانستانی اخراج خواهند شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟