۷۵ کشور در اکسپو باغبانی ۲۰۲۳ دوحه شرکت می کنند

  • انتشار: ۹ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 155019

فعالیت‌های نمایشگاه بین‌المللی باغبانی (اکسپو ۲۰۲۳ دوحه) با شعار «صحرای سبز… محیطی بهتر» از فردا دوشنبه آغاز و تا ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی ادامه خواهد داشت.

«هیفاء العتیبی»، مدیر روابط عمومی و ارتباطات اکسپو ۲۰۲۳ دوحه در گفت‌وگو با العربی الجدید تصریح کرد: بیش از ۷۵ کشور از جمله اردن، ایتالیا، هلند و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در کنار شماری از سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تاکید کرده‌اند در این نمایشگاه مشارکت خواهند کرد و این مشارکت گسترده بیانگر اهمیت پایبندی کشورهای منطقه به ایجاد آینده‌ای پایدار است.»

کشورهای شرکت کننده در این نمایشگاه تلاش‌های جمعی انجام شده در مناطق خود را با هدف مقابله با چالش‌های زیست محیطی و کشاورزی به علاوه پیشرفت‌هایی که در زمینه‌های فوق به دست آورده‌اند، به نمایش خواهند گذاشت.

العتیبی تصریح کرد: نخستین نمایشگاه از این نوع در خاورمیانه و شمال آفریقا در پارک البدع مشرف به ساحل دوحه برگزار می‌شود که به سه حوزه بین‌المللی، خانوادگی و فرهنگی تقسیم می‌شود و طیف وسیعی از فعالیت‌ها و دستاوردها را برای بازدیدکنندگان به نمایش خواهد گذاشت.

مدیر روابط عمومی اکسپو ۲۰۲۳ دوحه پیش‌بینی کرد که این نمایشگاه ظرف ۱۷۹ روز پذیرای سه میلیون بازدید کننده برای حضور در نمایشگاه‌های استثنایی، نشست‌های دیپلماتیک و اجتماعی و فعالیت‌های ممتاز کشاورزی باشد و وی خاطرنشان کرد: رویدادهای فرهنگی و نمایش‌های زنده سرگرم‌کننده در پایان هر هفته برگزار می‌شود.

نمایشگاه باغبانی اکسپو ۲۰۲۳ دوحه با تمرکز بر چهار موضوع فرعی: کشاورزی مدرن، فناوری و نوآوری، آگاهی‌بخشی و پایداری زیست محیطی به دنبال تقویت همکاری‌های بین‌المللی در زمینه مسائل زیست محیطی، فرهنگی و مالی، مقابله با چالش مشترک بیابان‌زایی و دعوت از بخش باغبانی جهانی برای تبادل دانش و تجربیات و راهنمایی منطقه در مورد چگونگی پیاده‌سازی مفهوم شهر سبز است.

همچنین از دیگر اهداف این نمایشگاه تشویق نوآوری در زمینه باغبانی، سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی و فرصت‌های تجاری خارجی در قطر و همچنین ارتقای سلامت و کیفیت زندگی با حفظ فضاهای سبز، و حمایت از تحقیقات علمی برای یافتن راه‌حل‌های عملی برای سرسبزی و توسعه بیابان است، این موضوع دارای اهمیت است زیرا می تواند راه حلی برای مشکلات کمبود آب، انرژی و مواد غذایی در جهان باشد.

اکسپو ۲۰۲۳ دوحه ۱۱ ماه پس از میزبانی جام جهانی فوتبال (قطر ۲۰۲۲) برگزار می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟