۴۱ کارگر هندی پس از ۱۷ روز حبس در تونل فروریخته، نجات یافتند

  • انتشار: ۷ قوس ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 162242

مقامات هندی می گویند امدادگران امروز پس از ساعت‌ها حفاری و تلاش، موفق به بیرون آوردن ۴۱ کارگر ساختمانی شدند که ۱۷ روز در داخل یک تونل فروریخته در هیمالیا به دام افتاده بودند.

به گزارش رسانه ها عملیات نجات ۴۱ کارگر هندی، پس از بیش از ۴۳۰ ساعت، با موفقیت‌ همراه بود و ۴۱ کارگری که از ۱۲ نوامبر (۲۱ عقرب) در داخل تونل سیلکیارا در ایالت اوتارکند گرفتار شده بودند، نجات یافتند.

پوشکار سینگ دهمی، وزیر ارشد اوتاراکند، نیتین گادکاری وزیر راه و حمل‌ونقل دولت هند و سایر مقامات نیز در سایت نجات حضور داشتند.

معدنچیانی از ایالت اوتار پرادش با ارتش متحد شده بودند تا بخش پایانی تونل که به کارگران محبوس می رسید را با حفاری دستی به پایان برسانند و این اقدام در ساعت پایانی روز سه شنبه به نتیجه رسید.

کارگران در روز ۱۲ نوامبر زمانی که بخشی از یک تونل در حال ساخت (سیلکیارا) در اوتاراکند فرو ریخت، زیر آوار محبوس شدند.

گفته میشود این کارگران در این مدت از طریق یک لوله، غذا، آب، چراغ، اکسیژن و دارو دریافت می‌کردند، اما تلاش‌ها برای حفر تونلی که بتوان برای نجات آنها اقدام کرد، به خاطر مشکلات فنی در ماشین‌های حفاری، با یک سری موانع و مشکلات روبرو شده بود.

بر اساس گزارش‌ها، این ریزش ممکن است ناشی از یک گسل زمین‌شناسی موسوم به «منطقه برشی» باشد.

با وجود دستورالعمل‌های دولتی که خروج اضطراری برای تونل‌های بیش از ۱.۵ کیلومتر را توصیه می‌کند، هیچ راه فراری وجود نداشت.

کارگران توسط آمبولانس هایی که بیرون تونل منتظر بودند به بیمارستان منتقل شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟