۳ کارمند اداره احصاییه و معلومات در کابل توسط طالبان بازداشت شدند

  • انتشار: ۱۴ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 151922

منابع محلی می‌‌گویند که طالبان سه تن از کارمندان بخش توزیع شناسنامه‌های برقی ریاست احصایه و معلومات را در کابل بازداشت کرده‌اند.

منابع می‌گویند که طالبان این افراد را به‌گونه پیهم در روزهای ۵ تا ۸ سنبله، سال جاری از محل کارشان در مربوطات کارته پروان شهر کابل بازداشت و به جای نامعلوم انتقال داده‌اند.

منابع از این افراد عبدالرب سلطانی، عبدالرحمان سلطانی و نقیب‌الله ولی‌زاده نام برده و می‌گویند که آنان از باشنده‌گان اصلی ولایت پنجشیر هستند.

هرچند تا کنون انگیزه دقیق بازداشت این افراد معلوم نیست، اما منابع ادعا می‌کنند که طالبان این افراد را به خاطر «پنجشیری بودن» بازداشت کرده‌اند.

طالبان تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

گفتنی است که طالبان از چند روز به این‌سو، روند بازداشت غیرنظامیان را در کابل و ولایت‌های شمال پایتخت افزایش داده‌اند.

پیش از این، منابع تایید کرده بودند که طالبان این افراد را به «بهانه‌های مختلف» بازداشت می‌کنند و در برابر پرداخت پول دوباره آزاد می‌سازند.

یافته‌ها نشان می‌دهد که طالبان در جریان یک ماه گذشته دست‌کم ۴۵ تن را در تخار، ۲۶ تن را در بدخشان و بیش از ۳۰ تن را در بغلان بازداشت کرده‌اند.

در ولایت‌های پنجشیر، کاپیسا و پروان نیز این گروه در یک ماه اخیر ده‌ها تن از باشنده‌گان این ولایت‌ها را بازداشت کرده‌اند، اما رقم دقیق آن‌ها تا کنون معلوم نیست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟