گروه بین‌المللی بحران:

گرسنگی بیشتر از بمب و گلوله جان مردم افغانستان را خواهد گرفت

  • انتشار: ۱۹ قوس ۱۴۰۰
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 124982

در گزارش گروه بین‌المللی بحران که به تازگی منتشر شده آمده‌است که گرسنگی و فقر شدیدی که پس از تسلط طالبان در افغانستان رخ داده، به نظر می‌رسد که بیشتر از بمب‌ها و گلوله‌های جنگ دو دهه، جان افغانستانی ها را می‌گیرد.

گروه بین‌المللی بحران، ناتوانی طالبان در مدیریت اقتصاد افغانستان و قطع کمک‌های خارجی را عوامل بحران بشری کشور دانسته‌است.

این گروه از جامعه جهانی به خاطر ایجاد یک دستگاه دولتی متکی به کمک خارجی در ۲۰ سال گذشته انتقاد کرده‌است.

این گروه از طالبان هم به خاطر وضعیت موجود، ناکامی در تشکیل حکومت همه‌شمول و نقض حقوق بشر به شمول محرومیت آموزش دختران و کار زنان انتقاد کرده‌است.

در گزارش گروه بین‌المللی بحران به نقل از تحلیلگران آمده‌است که کشورهای غربی با قطع کمک در پی توبیخ طالبان هستند؛ اما بهای واقعی این مجازات را مردم افغانستان می‌پردازند.

گروه بین‌المللی بحران خواستار تعامل جهان با طالبان شده و گفته‌است که عدم تعامل در واقع پذیرفتن «پیامدهای ظالمانه و خطرناک» چون قحطی فزاینده، افزایش مهاجرت، تهدیدات روز افزون تروریسم و افزایش قاچاق مخدرات خواهد بود.

این گروه از جامعه جهانی به ویژه سازمان ملل متحد و آمریکا خواسته‌است تا برای فعال نگهداشتن دستگاه دولت با طالبان کار کنند.

این نهاد از بانک جهانی، صندوق بین‌المللی پول و دیگر نهادهای مالی جهانی خواسته‌است تا در زمینه ارسال پول به افغانستان، با طالبان تعامل کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟