گاردین: خانواده‌های همکاران سابق نیروهای بریتانیایی در افغانستان ممکن از پاکستان اخراج شوند

  • انتشار: ۲۷ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: اخبار مهاجرینتیتر 2
  • شناسه مطلب: 177728

روزنامه بریتانیایی گاردین گزارش داده است که به ‌دلیل تاخیر وزارت امور داخله این کشور در رسیده‌گی به پرونده‌های پناه‌جویان افغانستانی شماری زیادی از همکاران سابق نیروهای بریتانیایی که به پاکستان فرار کرده‌اند، ممکن از این کشور اخراج شوند.

این روزنامه یک‌شنبه‌شب، ۲۶ حمل در گزارشی نگاشته است که تعداد زیادی از اعضای خانواده‌های پناه‌جویان افغانستانی با آن‌که وعده انتقال به بریتانیا را دریافت کرده‌اند، اما در خطر بازگشت به افغانستان زیر سلط طالبان قرار دارند.

براساس این گزارش، وزارت امور خارجه بریتانیا اخیراً به شهروندان این کشور هشدار داده است که از هر گونه سفر به پاکستان خودداری کنند.

هاری رید، عضو یکی از موسسات خیریه بریتانیایی در این مورد گفته است: «خیلی نگران‌کننده است که وضعیت این خانواده‌ها، که بسیاری از آن‌ها به پاکستان فرار کرده‌اند، به‌طور فزاینده‌ای خطرناک می‌شود. افغانستانی هایی که ما با آن‌ها کار می‌کنیم احساس ناتوانی و ناامیدی از سوی دولت می‌کنند.»

پیش از این، پرسگلاو، وزیر مهاجرت این کشور اعلام کرده بود که بریتانیا متعهد به ایجاد مسیری برای خانواده‌های واجد شرایط افغانستان از پاکستان به بریتانیا است.

وی در پاسخ به نامه دیوید جانستون، یکی از اعضای مجلس نماینده‌گان گفته است: «ما انتظار داریم دولت بریتانیا در نیمه اول سال ۲۰۲۴ تصمیم بگیرد.»

با این حال، وزارت امور داخله بریتانیا اعلام کرده است که دولت این کشور در همکاری با شرکای خود در منطقه برای تخلیه افغانستانی های واجد شرایط ادامه می‌دهد.

در بیانیه این وزارت آمده است: «ما متعهد به ایجاد مسیری هستیم تا به افراد واجد شرایط اجازه دهیم که یکی از همسران یا شریک زنده‌گی و فرزندان خود را برای پیوستن به آن‌ها در بریتانیا معرفی کنند.»

این نگرانی‌ها در حالی بیان می‌شود که قرار است دولت پاکستان مرحله دوم اخراج پناه‌جویان افغانستانی از این کشور را امروز (دوشنبه، ۲۷) حمل) آغاز کند.

بربنیاد پیش‌بینی‌ها، در این مرحله دست‌کم ۴۰۰ هزار پناه‌جوی افغانستانی از پاکستان اخراج خواهند شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟