کی‌یف علیه سه کشور اروپایی در سازمان تجارت جهانی شکایت کرد

  • انتشار: ۲۸ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 153521

اوکراین اعلام کرد که به‌دلیل تحریم واردات غلات این کشور از سوی پولند، اسلواکی و هنگری علیه آنان در سازمان تجارت جهانی (WTO)، شکایت کرده است.

یولیا سویرینکو، وزیر اقتصاد اوکراین، روز دوشنبه، ۱۸ سپتامبر، در بیانیه‌ای گفته که این سه کشور به‌رغم درخواست بروکسل مبنی بر لغو محدودیت‌ها، اما آنان تحریم واردات غلات اوکراین را تمدید کرده‌اند.

به گزارش رویترز، یولیا سویرینکو افزوده است: «برای ما بسیار مهم است که ثابت شود کشورهای عضو نمی‌توانند به صورت یکجانبه واردات کالاهای اوکراینی را ممنوع کنند.»

کمیسیون اروپا چند ماه پیش به پنج کشور عضو اتحادیه (پولند، هنگری، اسلواکی، بلغاریا و رومانیا) اجازه داد تا به منظور حمایت از کشاورزان داخلی، محدودیت‌هایی بر واردات و تجارت برخی غلات و محصولات کشاورزی اوکراین از جمله گندم در خاک خود اعمال کنند.

از سوی دیگر، بروکسل چند روز پیش به این تحریم به‌گونه موقت پایان داد.

در بیانیه وزیر اقتصاد اوکراین همچنان ٖآمده است: «امیدواریم این کشورها محدودیت‌های وضع شده را بردارند تا برای حل اختلافات نیازی به مراجعه به دادگاه و مراجع قضایی نباشد.»

براساس گزارش‌ها، بروکسل نیز اقدام یکجانبه برخی کشورهای اروپایی در مورد تحریم غلات اوکراین را غیرقابل قبول خواند.

این در حالی است که سه کشور یاد شده به‌هدف حمایت از بخش کشاورزی و محصولات داخلی‌شان دست به ممنوعیت واردات غلات اوکراین زده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟