کوریای شمالی: هرگز با امریکا دورو درباره حاکمیت خود مذاکره نخواهیم کرد

  • انتشار: ۹ قوس ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 162400

کوریای شمالی اعلام کرد که این کشور هرگز درباره حاکمیت خود با ایالات متحده «دورو» مذاکره نخواهد کرد.

رسانه دولتی KCNA روز پنجشنبه، ۳۰ نوامبر، به نقل از کیم یو جونگ، خواهر قدرتمند کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی گزارش داده است که ایالات متحده در نشست این هفته شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص پرتاب اخیر اولین ماهواره جاسوسی توسط کوریای شمالی، «استانداردهای دوگانه شدید» را از خود نشان داد.

این دیدار زمینه را برای یک دعوای عمومی و کم‌پیشینه میان لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده و کیم سونگ، سفیر کوریای شمالی فراهم کرد تا هر دو استدلال کردند که فعالیت‌های نظامی کشورهای‌شان تدافعی است.

در همین حال، خواهر رهبر کوریای شمالی احتمال هرگونه از سرگیری گفت‌وگو و مذاکره با امریکا را رد کرده است.

کیم یو جونگ، گفت: «ما یک بار دیگر به امریکا، که از کوریای شمالی خواسته زمان و دستورکار از سرگیری گفت‌وگوها را تعیین کند، این موضوع را گوشزد می‌کنیم که به‌طور مستقیم با آنها پای میز مذاکره نمی‌نشینیم.»

به گفته وی، این «استانداردهای دوگانه» و «اقدامات خودسرانه» واشنگتن بود که به صلح و ثبات منطقه آسیب زد و نه برنامه فضایی کشورش.

ایالات متحده و کره جنوبی پرتاب ماهواره را به عنوان نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ممنوعیت استفاده کوریای شمالی از فناوری موشک‌های بالستیک محکوم کردند.

پیونگ یانگ گفته که این ماهواره برای نظارت بر تحرکات نظامی ایالات متحده و کوریای جنوبی طراحی شده و از پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در سراسر جهان از جمله در گوام و ایتالیا و همچنان مکان‌هایی مانند کاخ سفید و پنتاگون عکس گرفته است.

اما رسانه‌های دولتی هیچ تصویری منتشر نکرده‌اند که به بحث میان مقام‌ها و تحلیل‌گران در سئول و واشنگتن در مورد توانایی این ماهواره دامن می‌زند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟