کوریای شمالی: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بلندگوی امریکا است

  • انتشار: ۱۰ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 155197

پیونگ‌‌یانگ، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به دلیل پیوستن به «کارزار فشار تحت رهبری ایالات متحده علیه کوریای شمالی» مورد انتقاد قرار داد و «تنظیم» قطع‌نامه‌ علیه برنامه‌های هسته‌ای این کشور را محکوم کرد.

یورونیوز روز دوشنبه، ۲ اکتبر، به نقل از وزارت انرژی هسته‌ای کوریای شمالی گزارش داده است که پیونگ‌یانگ نقش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را همچون یک «شیپورچی اجیرشده» برای واشنگتن توصیف کرد.

گفتنی است که سه روز پیش، قطع‌نامه‌ای در نشست عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تصویب رسید و در آن از کوریای شمالی خواسته شده تا برنامه‌های هسته‌ای خود را محدود کند.

با این حال، سخنگوی وزارت صنعت انرژی هسته‌ای کوریای شمالی این قطع‌نامه را «نتیجه توطئه» ایالات متحده امریکا و متحدانش توصیف کرد و گفت که وضعیت کوریای شمالی به عنوان یک کشور دارای سلاح هسته‌ای تغییر نخواهد کرد و در واقع «غیرقابل بازگشت» شده است.

او رافائل گروسی، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را متهم کرد که «با انتشار روایت نادرستی» از احتمال یک آزمایش هسته‌ای قریب‌الوقوع توسط پیونگ‌یانگ، سعی بر «ایجاد فضای فشار علیه کوریای شمالی» دارد.

گروسی سال گذشته میلادی هشدار داده بود که کوریای شمالی هر زمان می‌تواند دست به یک آزمایش هسته‌ای دیگر بزند؛ امری که در صورت وقوع، به عنوان اولین آزمایش هسته‌ای کوریای شمالی از سال ۲۰۱۷ محسوب خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟