کوریای شمالی، اریتره و موریتانی بالاترین میزان برده‌داری مدرن را دارند

  • انتشار: ۳ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 139956

شاخص جهانی برده داری گزارش سال ۲۰۲۳ خود را منتشر کرد.

به نقل از فرانس۲۴؛ بر اساس شاخص جهانی برده داری ۲۰۲۳ که امروز چهارشنبه منتشر شد، کره شمالی، اریتره و موریتانی بالاترین شیوع برده داری مدرن را در جهان دارند.

در این گزارش آمده است که حدود ۵۰ میلیون نفر در سال ۲۰۲۱ در شرایط برده داری مدرن زندگی می کنند که نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۰ میلیون افزایش یافته است. این رقم شامل ۲۸ میلیون نفر در کار اجباری و ۲۲ میلیون نفر در ازدواج اجباری است.

بر اساس تحقیقات، وضعیت برده داری مدرن در حال بدتر شدن است چرا که در پس زمینه درگیری های مسلحانه پیچیده تر، تخریب گسترده محیط زیست و تاثیرات ناشی از همه گیری ویروس کرونا، از جمله عوامل تشدید کننده این پدیده است.

این گزارش که توسط موسسه خیریه حقوق بشر Walk Free تهیه شده است، برده‌داری مدرن را شامل «کار اجباری، ازدواج اجباری یا خدمت‌کارانه، اسارت بدهی، بهره‌کشی جنسی تجاری اجباری، قاچاق انسان، شیوه‌های برده‌داری و فروش و بهره‌کشی از کودکان» تعریف می‌کند.

بر اساس این گزارش، کره شمالی بالاترین شیوع برده داری مدرن را دارد (۱۰۴٫۶ در هر ۱۰۰۰ نفر). پس از آن اریتره (۹۰٫۳) و موریتانی (۳۲) قرار دارند که در سال ۱۹۸۱ آخرین کشور در جهان بود که برده داری ارثی را غیرقانونی کرد.

همچنین در بین ۱۰ کشور ثروتمند جهان، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت قرار گرفتند که در آن‌ها حقوق کار کارگران مهاجر توسط سیستم حمایت مالی «کفاله» محدود شده است.

کشورهای دیگر در ۱۰ کشور اول عبارتند از ترکیه، “که میزبان میلیون ها پناهنده از سوریه”، تاجیکستان، روسیه و افغانستان است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟