کمیته روابط خارجی مجلس آمریکا: سقوط کابل «کاملا قابل پیش‌بینی» بوده است

  • انتشار: ۲۶ قوس ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 164687

نشریه «واشنگتن اگزماینر» به نقل از یکی از دستیاران کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گزارش داده است که بازرسان این کمیته در ۶ ماه گذشته بیش از ۱۵ مصاحبه با شماری از مقام‌های دولتی در مورد نحوه خروج آشفته آمریکا از افغانستان و تسلط مجدد طالبان انجام داده‌اند.

مصاحبه‌ها از جمله با زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه مذاکرات صلح آمریکا با طالبان، برایان مک‌کئون، معاون سابق وزیر خارجه، راس ویلسون، کاردار سفارت آمریکا در کابل، ند پرایس، سخنگوی وقت وزارت خارجه، انجام شده‌اند.

این دستیار کمیته روابط خارجی به «واشنگتن اگزماینر» گفته است که آنچه که تاکنون آن‌ها دریافته‌اند این بوده که رویداد سقوط کابل «کاملا قابل پیش‌بینی» بوده است.

مایک مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی از حزب جمهوری‌خواه، نیز به این نشریه گفته است: «حکومت بایدن دوست دارد آمریکایی‌ها خروج آشفته‌اش از افغانستان را فراموش کنند.»

به گفته او، کمیته روابط خارجی این اجازه را نخواهد داد و مسئولان را وادار به پاسخگویی خواهند کرد تا اتفاق مشابهی در آینده تکرار نشود.

وزارت دفاع آمریکا و کاخ سفید دولت جو بایدن قبلا گزارش‌های جداگانه‌ای را در مورد خروج از افغانستان منتشر کرده‌اند. جمهوری‌خواهان هم پس از گرفتن کنترل مجلس نمایندگان، تحقیقات مستقلی را در این زمینه آغاز کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟