کشته شدن ۸۵ نفر در پی حمله هوایی اردوی نایجریا

  • انتشار: ۱۴ قوس ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 162965

در یک حمله هواپیمای بدون سرنشین که توسط اردوی نایجریا در شمال این کشور انجام شد، ده‌ها فرد ملکی جانشان را از دست دادند. رئیس جمهور نایجریا این واقعه را «شدیداً ناراحت کننده و دردناک» خواند.

بولا تینوبو، رئیس جمهور نایجریا امروز سه شنبه دستور داد که در مورد این حمله هواپیمای بدون سرنشین تحقیقات جامعی صورت گیرد. دست کم ۸۵ فرد غیرنظامی در این واقعه که روز یکشنبه در ایالت شمالی کادونا رخ داد، جانشان را از دست دادند.

این حمله که هدف آن شورشیان بودند، یکی از مرگبارترین وقایع نظامی در نایجریا بوده است.

براساس اعلامیه‌ای که توسط اجوری نگلاله، سخنگوی رئیس جمهور نشر شده است، تینوبو گفته است که «مصیبت بمبگذاری» در قریه توندون بیری «بسیار تاسف بار، شدیداً ناراحت کننده و دردناک» است. در ادامه این بیانیه آمده است: «رئیس جمهور دستور انجام تحقیقات جامع و همه جانبه را در مورد این واقعه داده و تا زمانی که نهادهای دولتی در مورد این رویداد مصیبت بار تحقیق می‌کنند، خواهان حفظ آرامش شده است.»

اردوی نایجریا گفت که هواپیمای بدون سرنشین در طی انجام یک عملیات روزمره «زندگی مردم این ناحیه را به صورت ناخواسته متاثر کرده است». بسیاری از قربانیان، زنان، کودکان و افراد مسن هستند. آن ها در حال برگزاری جشن اسلامی مولود بودند.

آژانس ملی مدیریت شرایط اضطراری (NEMA) اعلام کرد که در این حمله روز یکشنبه دست کم ۸۵ تن کشته شدند و جستجو برای پیدا کردن بازماندگان هنوز ادامه دارد. این آژانس افزود که ۶۶ تن دیگر در شفاخانه تحت معالجه هستند.

گفتنی است اردوی نایجریا که مورد حمایت ایالات متحده امریکا، بریتانیا و متحدان غیرغربی است، مدت ها است که با ملیشه های نظامی در شمال شرق و شمال غرب این کشور مبارزه می کند. نظامیان نایجریایی در این حملات برای هدف گیری شورشیان از حملات هوایی استفاده می کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟