کاظمی قمی: امریکا به دنبال بی‌ثباتی و نا‌امن‌سازی افغانستان است

  • انتشار: ۲۷ جدی ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 169002

حسن کاظمی قمی، نماینده‌ ویژه و سفیر ایران در کابل ادعا کرده که «بی‌ثباتی و نا‌امن‌سازی افغانستان» همچنان اولویت امریکا است و به دلایل مختلفی نیز این سیاست را دنبال می‌کند.

قمی این اظهارات را روز سه‌شنبه، ۲۶ جدی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا در اسلام‌آباد مطرح کرده است.

او تصریح کرده است: «امریکایی‌ها با وجود شکست مفتضحانه‌ خود همچنان مرتکب ناامن‌سازی افغانستان و حمایت از تروریسم به‌ویژه داعش می‌شوند.»

کاظمی افزوده است: «تصور ایالات متحده که پس از ۲۰ سال مجبور به فرار مفتضحانه‌ از افغانستان شد، چنین است که دوره سازنده‌گی در افغانستان شروع شده و رقیب آن کشور یعنی چین برای همکاری اقتصادی و سرمایه‌گذاری در افغانستان خیز برداشته است.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که کشورهای غربی به‌ویژه امریکا همواره ایران را متهم به حمایت از تروریسم در منطقه و جهان کرده‌اند.

در آخرین مورد، وزارت امور خارجه امریکا در گزارش سالانه ۲۰۲۲ خود در ارتباط با تروریسم اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران از طریق تامین مالی، آموزش و ارسال تسلیحات، از تروریسم حمایت گسترده به عمل می‌آورد.

براساس این گزارش، ایران همچنان به‌عنوان بزرگ‌ترین «حکومت حامی تروریسم» قلمداد می‌شود و تروریسم و دیگر فعالیت‌های غیرقانونی را در سراسر جهان تسهیل می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟