کارشناسان سازمان ملل: پاکستان اخراج گسترده افغانستانی ها را متوقف کند

  • انتشار: ۱۵ قوس ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2
  • شناسه مطلب: 163117

کارشناسان سازمان ملل متحد در واکنش به اخراج پناه‌جویان افغانستانی از پاکستان گفته‌اند که این کشور باید اخراج گسترده برنامه‌ریزی شده افغانستانی ها را متوقف کند.

کارشناسان سازمان ملل متحد روز چهارشنبه، ۱۵ قوس، با نشر بیانیه‌ای هشدار داده‌اند، اتباع افغانستانی که از اول نوامبر مجبور به ترک پاکستان شده‌اند، پس از بازگشت با خطر جدی نقض حقوق بشر روبه‌رویند.

به گفته آنان، شهروندان افغانستان که بیشتر تحت تاثیر قرار می‌گیرند زنان و دختران، اقلیت‌های مذهبی و قومی، مقام‌های دولت پیشین، افراد دارای معلولیت و افراد مسن هستند.

طبق بیانیه، زنان و دخترانی که به افغانستان برگشتانده می‌شوند، در معرض خطر ازدواج اجباری، قاچاق انسان و محرومیت از حقوق تحصیل، کار و آزادی قرار دارند.

آنان می‌افزایند که پاکستان بیش از دو دهه است که میزبان پناه‌جویان افغانستانی بوده است و اکنون نیز باید به حمایت خود بدون تبعیض ادامه دهد.

پیشتر، برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) نیز گفته است، مهاجرانی که تازه از پاکستان اخراج می‌شوند، با آینده مبهمی روبه‌رو‌یند.

پاکستان در ماه اکتوبر سال روان میلادی برای مهاجران «غیرقانونی»، از جمله ۱.۷ میلیون شهروند افغانستان ضرب‌الاجل تعیین کرد که آن کشور را ترک کنند و در غیر این‌صورت اخراج می‌شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟