کاخ کرملین: مذاکرات اوکراین بدون مشارکت روسیه به نتیجه نمی‌رسد

  • انتشار: ۲۵ جدی ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 168751

سخنگوی کاخ کرملین روسیه می گوید که مذاکرات اوکراین بدون مشارکت مسکو به نتیجه نخواهد رسید.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) اعلام کرد که طرح صلح ارائه شده توسط اوکراین که در داووس مورد بحث و بررسی قرار گرفته، بدون روسیه به نتیجه نخواهد رسید.

دیمیتری پسکوف در جمع خبرنگاران با اظهار نظر درباره طرح صلح ۱۰ ماده‌ای که شرایط کی‌یف را برای پایان دادن به جنگ اوکراین با روسیه تعیین می‌کند و قرار بود روز ۱۴ ژانویه در داووس مورد بحث و بررسی قرار گیرد، با خاطرنشان کردن اینکه پیش از این بارها رویکرد روسیه در قبال چنین رایزنی‌هایی را بیان کرده‌اند، گفت: دلیل روشنی وجود دارد که چرا این فرآیندها نمی‌توانند به نتیجه خاصی دست یابند. و آن دلیل این است که ما شرکت نمی‌کنیم. بدون مشارکت ما، بعید است که هر مذاکره‌ای در این زمینه به نتیجه برسد.

پسکوف با تاکید بر اینکه نشستی که در داووس برگزار می‌شود نتیجه‌ای نخواهد داشت، گفت: البته بدون مشارکت ما می‌توان همه نوع رایزنی انجام داد، اما امکان حصول نتیجه وجود ندارد.

پیش از پنجاه و چهارمین اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، روز ۱۴ ژانویه مشاوران امنیت ملی ۸۳ کشور در مورد طرح صلح ۱۰ ماده‌ای اوکراین که شرایط پایان دادن به جنگ با روسیه را که از فوریه ۲۰۲۲ تا کنون ادامه دارد، مورد بحث و بررسی قرار دادند. روسیه به این مذاکرات دعوت نشده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟