کاخ سفید: کوریای شمالی به تماس‌های ما پاسخ نمی‌دهد

  • انتشار: ۲۶ حوت ۱۳۹۹
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 108815

به نقل از خبرگزاری رویترز، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید هدف دولت آمریکا را تعامل دیپلماتیک با کوریای شمالی و کاهش تنش اعلام کرد.

جن ساکی روز دوشنبه در نشست خبری کاخ سفید اذعان کرد کوریای شمالی درخواست‌های آمریکا برای مذاکره را رد کرده است.

سخنگوی کاخ سفید بی اعتنایی کوریای شمالی به تلاش آمریکا برای برقراری ارتباط را به سرد شدن روابط میان واشنگتن و پیونگ یانگ از دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ نسبت داد، سردی که به گفته ساکی به دوره بایدن نیز کشیده شده است.

سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: دولت آمریکا از زمان روی کار آمدن، از طریق کانال‌های زیادی با کوریای شمالی تماس گرفته است. ساکی افزود: هدف ما کاهش خطر تشدید تنش است. اما تا به امروز هیچ پاسخی دریافت نکرده ایم. وی از پاسخ به سوالی درباره اینکه نگرانی‌های آمریکا در تعامل با کوریای شمالی چیست، طفره رفت.

ساکی در ادامه گفت: دولت آمریکا در حال رایزنی با مقامات دولتی سابق آمریکا و همچنین جاپان و کوریای جنوبی در این باره است. سخنگوی کاخ سفید تلاش‌های دولت متبوع خود برای برقراری ارتباط با کوریای شمالی را در راستای اقدامات مکرر این کشور برای تعامل با پیونگ یانگ و برغم یکسال قطع مذاکرات دو جانبه توصیف کرد.

یکی از مقامات ارشد دولت بایدن چندی پیش خبر از ارتباط پنهانی واشنگتن و کوریای شمالی داده بود و گویا دولت جدید آمریکا به ریاست بایدن که عزم خود را برای تغییر رویکرد در قبال کوریای شمالی و تشدید فشار‌ها برای خلع سلاح اتمی، جزم کرده است در پشت پرده بار‌ها تلاش کرده تا با کوریای شمالی تماس برقرار کند که گفته می‌شود این تلاش‌ها از نیمه ماه فوریه برای برقراری تماس دیپلماتیک با کوریای شمالی بدون پاسخ مانده و حتی دفتر نمایندگی کوریای شمالی در سازمان ملل نیز پذیرای دیپلمات‌های آمریکایی نبوده است.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟