پولیس پاکستان خواستار دستور بازداشت همسر عمران خان شد

  • انتشار: ۱۶ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 152180

پولیس پاکستان از دادگاه محلی اسلام‌آباد درخواست کرده است تا دستور بازداشت بشرا بی‌بی، همسر عمران خان، نخست‌وزیر پیشین این کشور را در ارتباط با پرونده موسوم به «توشه خانه» صادر کند.

بربنیاد گزارش اکسپرس تربیون، بشرا بی‌بی همراه با وکیل خود روز پنج‌شنبه، ۱۶ سپتمبر، در دادگاه اسلام‌آباد حاضر شدند.

در این جلسه پولیس از دادگاه خواست تا دستور بازداشت بشرا را برای ادامه تحقیقات در این پرونده صادر کند.

افسر تحقیقات به دادگاه اطلاع داد که فایل صوتی همسر عمران خان، برای تجزیه و تحلیل به آژانس تحقیقات فدرال (FIA) ارسال شده است.

سلمان صفدر، وکیل بشرا، استدلال کرد که پولیس خانم بشرا را برای تحقیق احضار و در عوض او را مجبور می‌کند که ساعت‌ها در محل بنشیند.

وی همچنان گفت: «طی احضاریه‌های تحقیقاتی قبلی اعلام کرده بودند که فایل صوتی متعلق به بوشرا بی‌بی نیست.»

تا کنون معلوم نیست که در فایل صوتی چه اظهاراتی مطرح شد است، اما دادگاه اسلام‌آباد تا ۲۱ ماه جاری میلادی، برای روشن کردن این پرونده به پولیس آن کشور مهلت داده است.

« توشه خانه» یک اداره دولتی برای حفظ هدایایی است که دولت‌مردان از کشورهای خارجی دریافت می‌کنند و مقامات دولتی مکلف‌اند، تمام هدایایی که دریافت می‌کنند را اعلام کنند.

عمران خان، نخست‌وزیر پیشین پاکستان، به فروش هدایای دولتی از انبار «توشه خانه» به چند برابر قیمت آن‌ها از سوی دادگاه آن کشور مجرم شناخته شده است.

عمران خان همچنان در چندین پرونده دیگر از جمله فساد و اختلاس در «قادر تراست» متهم است.

عمران خان و همسرش بشرا بی‌بی، به اختلاس میلیون‌ها دالر در پرونده «قادر تراست» که یک سازمان رفاهی و غیر دولتی است، متهم هستند.

این سازمان در ۲۰۱۸ از سوی عمران خان و همسرش بشرا بی بی راه‌اندازی شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟