پولیس پاکستان: با تجمعات غیرقانونی به‌شدت برخورد خواهیم کرد

  • انتشار: ۲۳ دلو ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 171929

پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات سراسری در پاکستان و درخواست‌ها برای برگزاری تجمعات اعتراضی، پولیس این کشور هشدار داده است که با برگزارکننده‌گان تجمعات برخورد جدی خواهد شد.

پولیس اسلام‌آباد روز یک‌شنبه، ۱۱ فبروری در بیانیه‌ای گفته است که درخواست برای گردهمایی نیز جرم است.

در این بیانیه آمده است: «برخی افراد به تجمعات غیرقانونی در اطراف کمیسیون انتخابات و سایر ادارات دولتی دامن می‌زنند. با تجمعات غیرقانونی برخورد قانونی خواهد شد. لازم به ذکر است که درخواست برای تجمع نیز جرم است.»

به گزارش خبرگزاری فرانس‌پرس، هشدار مشابهی در راولپندی نیز صادر شده است و ده‌ها نیروی امنیتی مجهز با تجهیزات ضد شورش در شهر لاهور جابه‌جا شده‌اند.

این هشدار پس از آن صادر شد که عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر زندانی حزب تحریک انصاف پاکستان از حامیان خود خواست تا در اعتراض به تقلب در انتخابات تجمعات صلح‌آمیز برگزار کنند.

طبق اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، کاندیدان مستقل عمدتاً طرف‌داران عمران خان، بیشترین کرسی‌های پارلمان این کشور را به دست آورده و حزب مسلم لیگ شاخه نواز مورد حمایت ارتش را با چالش روبه‌رو کرده‌اند.

به نوشته دیلی‌میل، کاندیدان مستقل نمی‌توانند دولت تشکیل دهند.

سران حزب تحریک انصاف پاکستان مدعی‌اند که اگر در انتخابات تقلب نمی‌شد، می‌توانستند کرسی‌های مورد نیاز را به دست بیاورند.

کندی در شمارش آرا و تاخیر در اعلام نتایج نهایی انتخابات، گمانه‌زنی‌ها در مورد تلاش ارتش برای تضمین موفقیت حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز در این انتخابات را به‌وجود آورده است.

گوهر علی خان، رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان در یک نشست خبری در این مورد گفت: «در سراسر پاکستان انتخابات به شیوه‌ای ظریف دست‌کاری شده است. از حامیان حزب می‌خواهیم تا راهپیمایی صلح آمیزی را برگزار کنند.»

این در حالی است که پیشتر جنرال عاصم منیر، رییس ارتش پاکستان خواستار اتحاد احزاب سیاسی شد و از شهروندان این کشور خواست تا از حرکات «تفرقه‌انگیز» خودداری کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟