پولیس هند برای جلوگیری از راه‌پیمایی کشاورزان به سمت دهلی‌نو جاده‌ها را بسته کرد

  • انتشار: ۲۳ دلو ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 172004

همزمان با حرکت ده‌ها هزار کشاورز معترض به سمت شهر دهلی‌نو، پولیس هند تدابیر شدید امنیتی را اتخاذ و برخی دروازه‌های ورودی به پایتخت را با موانع مختلف بسته کرده است.

بربنیاد گزارش رویترز، انتظار می‌رود که برخی از وزیران دولت هند روز دوشنبه، ۱۲ فبروری با رهبران اتحادیه‌های کشاورزی دیدار کنند تا از تکرار یک جنبش اعتراضی دیگر جلوگیری شود.

کشاورزان هندی سال ۲۰۲۱ جنبش بزرگی را در اعتراض به قیمت محصولات کشاورزی به راه انداختند و وعده بهبود اوضاع را دریافت کردند، اما به نظر می‌رسد که پس از دو سال به خواسته‌های خود دست پیدا نکرده‌اند.

کشاورزان پس از فراخوان رهبران اتحادیه برای حمایت بیشتر و تضمین قیمت برای محصولات خود به جاده‌ها برآمده‌اند، تا دولت را تحت فشار قرار دهند که به وعده خود مبنی بر دو برابر کردن درآمد کشاورزان عمل کند.

تصاویر تلویزیونی کشاورزان را سوار بر تراکتور نشان می‌دهد که از ایالت‌های پنجاب و هاریانا در شمال هند به سمت دهلی‌نو حرکت می‌کنند، درحالی‌که موانعی از جمله سیم خاردار و بلوک‌های سمنتی برای متوقف کردن آن‌ها نصب شده است.

پولیس همچنان دستوراتی مبنی بر ممنوعیت تجمعات عمومی در دهلی‌نو صادر کرده است.

این راه‌پیمایی تنها چند ماه پیش از انتخابات سراسری در هند برگزار می‌شود که در آن انتظار می‌رود نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند برای سومین دوره پیروز شود.

رأی میلیون‌ها کشاورز هندی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و احزاب حاکم سعی می‌کنند تا کشاورزان را در کنار خود نگه دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟