پنتاگون: طالبان به وعده‌هایش در توافق صلح با آمریکا عمل نکرده است

  • انتشار: ۱۰ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 105599

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که طالبان به وعده‌هایش در توافق صلح با آمریکا از جمله کاهش خشونت و قطع روابط با القاعده عمل نکرده است.

جان کِربی، سخنگوی پنتاگون گفت: «ما هنوز سعی داریم به راه حلی مبتنی بر مذاکره برسیم. طالبان به تعهدات خود عمل نکرده اند.»

کربی بیان داشت: دولت تازه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، همچنان به توافق صلح ۲۰۲۰ که میان آمریکا و این گروه شورشی امضا شد متعهد است.

وی افزود: «طالبان به وعده‌های خود برای کاهش خشونت و قطع روابط با القاعده عمل نمی‌کند؛ تا زمانی که شرایط چنین است کار برای حاضران در میز مذاکره دشوار خواهد بود و در واقع (مذاکره) کار عاقلانه‌ای نخواهد بود.»

کربی گفت که وزارت دفاع آمریکا با سطح جاری نیرو‌ها یعنی ۲۵۰۰ سرباز در افغانستان مشکلی ندارد. شمار نیرو‌های آمریکایی سال پیش ۱۳ هزار نفر بود.

وی اضافه کرد که این تعداد سرباز برای انجام ماموریت آمریکا در افغانستان، برای مقابله با گروه تروریستی داعش و القاعده کافی است.

سخنگوی پنتاگون افزود: «من به رهبران طالبان می‌گویم که خودداری آن‌ها از تعهد به مذاکرات معقول، قابل دوام و معتبر، گرفتن تصمیم نهایی در مورد شمار نیرو‌ها را خیلی مشکل‌تر خواهد کرد.»

گفتنی است که طالبان از آمریکا خواسته است به این سند پایبند باشد و دولت افغانستان از بازنگری احتمالی در این سند استقبال کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟