پناهجویان در بریتانیا برای تثبیت سن‌شان باید آزمایش استخوان بدهند

  • انتشار: ۲۲ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 152948

بر اساس یک طرح جدید در بریتانیا، پناهجویان نوجوان برای تثبیت سن اصلی شان، باید آزمایش استخوان را از سر بگذرانند.

بر اساس تصمیم حکومت بریتانیا، اداره مهاجرت این کشور مهاجرانی را که خود را زیرسن معرفی می‌کنند تحت آزمایش استخوان قرار خواهد داد.

به گفته مقامات، در این آزمایش، عکسبرداری دندان‌ها، دست و بند دست‌ها، و ام آر آی زانو یا طوق شانه انجام می‌شود.

حکومت بریتانیا امیدوار است که با این آزمایش جلو تقلب مهاجرانی را بگیرد که می‌خواهند با ادعای زیرسن بودن، از حقوق خاص افراد زیرسن بهره ببرند.

رابرت ژانریک، وزیر امور مهاجرت گفت که با این آزمایش دوره جدیدی در مبارزه علیه مهاجرت غیرقانونی آغاز خواهد شد. قرار است طرح این آزمایش و یک رشته اقدامات دیگر در زمینه مهاجرت، این هفته در پارلمان بریتانیا بررسی گردد.

آزمایش استخوان برای تثبیت سن در چندین کشور اروپایی معمول است اما هم داکتران و هم سازمان‌های حمایت از مهاجران اعتبار کامل آن را رد می‌کنند. حتی کارشناسان طبی هم در مورد نتایج این آزمایش‌ها توافق نظر ندارند و معتقدند که رشد یا پختگی استخوان در کودکان، با درنظرداشت جنسیت یا نوع تغذیه آنان متفاوت است.

در فرانسه شورای دولت یا دیوان عالی این آزمایش را در سال ۲۰۱۹ تائید کرد اما به گفته این شورا «نتایح این آزمایش می‌تواند با درصدی اشتباه قابل توجه همراه باشد.» شورا با این حال گفت که قانون تضمین‌های اساسی برای جلوگیری از تصامیم نادرست را ارائه می‌کند.

بریتانیا تا کنون ترجیح می‌داد به جای آزمایش استخوان، سن افراد را در جریان مصاحبه‌های بسیار و جدید راست آزمایی کند. اما بر اساس آمار منتشر شده ۱۱۲۷۵ مورد اختلاف در مورد سن اصلی افراد مدعی زیر سن بودن بین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۳ در این کشور بروز کرده است. حدود نیمی از این افراد یعنی ۵۵۵۱ تن بالاخره بزرگسال شناخته شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟