پاکستان مدعی کشته‌شدن یک فرمانده «مهم» داعش شد

  • انتشار: ۲۳ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 153013

پولیس مبارزه با تروریزم پاکستان ادعا کرده است که یک فرمانده «مهم» گروه داعش در پی درگیری با نیروهای این کشور کشته شده است.

اکسپرس تربیون چهارشنبه‌شب، ۱۴ سپتامبر، به نقل پولیس پاکستان گزارش داده که این فرمانده گروه داعش غلام‌الدین شاه‌وانی مشهور به الیاس شعیب، نام داشت و در منطقه مستونگ ایالت بلوچستان، کشته شده است.

به گفته مقام‌های پاکستانی نیروهای مبارزه با تروریزم این کشور بر قرارگاه این فرمانده داعش یورش بردند و از وی خواستند تا تسلیم شود، اما او با شلیک گلوله تلاش کرد از ساحه فرار کند.

بربنیاد اعلامیه، الیاس شعیب در گلوله باری متقابل کشته شد.

اداره مبارزه با تروریزم پولیس پاکستان گفته است که الیاس شعیب طراح اصلی حمله انتحاری سال ۲۰۱۶ بر شماری از وکلا در یک شفاخانه در بلوچستان بود.

در آن حمله بیش از ۷۰ تن به‌شمول شمار زیادی از وکلا و دو خبرنگار کشته شدند.

مقام‌های پولیس پاکستان همچنان ادعا کرده‌اند که این فرمانده داعش طراح حمله در یک نشست جمعیت علما اسلام نیز بود که در آن ۲۶ تن کشته و ۳۰ تن دیگر زخمی شدند.

در اعلامیه همچنان آمده است که الیاس شعیب، پس از آن‌که در وزیرستان از تحریک طالبان پاکستان آموزش‌های نظامی را فراگرفت، در سال ۲۰۱۵ با گروه داعش پیوست.

گفتنی است که انوار الحق کاکر، نخست‌وزیر موقت پاکستان در جریان دیداراش با مقام‌های امنیتی بلوچستان گفته بود که تامین امنیت در این ایالت ناآرام از اولویت‌های آنان خواهد بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟