پاکستان، خواست امریکا و هند در مورد مبارزه اسلام‌آباد با تروریسم را گمراه‌کننده خواند

  • انتشار: ۳ سرطان ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 143622

وزارت امور خارجه پاکستان خواست مشترک امریکا و هند از اسلام‌آباد مبنی بر اقدام علیه تروریسم فرامرزی را غیرموجه، یک‌جانبه و گمراه‌کننده خوانده است.

به گزارش اکسپرس تریبون، وزارت امور خارجه پاکستان روز جمعه‌، ۲۳ جون، این اظهارات را ناشی از انگیزه سیاسی دانسته و آن‌ را با توجه به همکاری نزدیک پاکستان با امریکا در مبارزه با تروریسم تعجب‌آور خوانده است.

این وزارت در بیانیه‌ای افزوده است: «اعلامیه ایالات متحده و هند نشان می‌دهد، روحیه همکاری که برای شکست تروریسم بسیار ضروری پنداشته می‌شود، قربانی ملاحضات جیوپولیتیکی شده است.»

وزارت امور خارجه پاکستان هند را یک دولت حامی تروریسم خوانده که معمولاً از بهانه تروریسم استفاده می‌کند تا توجه جهان را از موارد نقض حقوق بشر در کشورش منحرف کند.

این در حالی است که جو بایدن، رییس‌ جمهور امریکا و نرندرا مودی، نخست‌وزیر هند، روز پنج‌شنبه ۲۲ جون، از پاکستان خواستند که باید با افراط‌گرایان همچون لشکر طیبه و جیش محمد که هند را هدف قرار می‌دهند، بجنگد و آنان را سرکوب کند.

بایدن و مودی همچنان از پاکستان خواستند تا عاملان حملات تروریستی به‌ویژه حملات خونین سال ۲۰۰۸ شهر ممبی را مجازات کند.

مودی سه روز‌ پیش در یک‌ سفر رسمی در حالی به واشنگتن رفت که امریکا چندی پیش در پی تنش‌های مذهبی در هند، ورود نخست‌وزیر مودی به این کشور را منع کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟