پارلمان اوکراین لایحه تحریم‌های ۵۰ ساله‌ علیه ایران را تصویب کرد

  • انتشار: ۸ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 140665

بربنیاد گزارش‌ها، در نشست امروز پارلمان اوکراین، لایحه‌ اعمال تحریم‌های ۵۰ ساله‌ علیه ایران تصویب شده است.

خبرگزاری آناتولی روز دوشنبه، ۲۹ می، به نقل از پارلمان اوکراین گزارش داده است که نماینده‌گان مجلس این کشور لایحه‌ تحریم‌های ۵۰ ساله‌ علیه ایران را تصویب کرده‌اند.

در نشست امروز این پارلمان ۱۰ قانون، سه لایحه و پنج طرح تصویب شده که تحریم‌های ۵۰ ساله‌ علیه ایران بخشی از آن است.

این در حالی است که ولادیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین پیش‌نویس لایحه اعمال تحریم‌های ۵۰ ساله علیه ایران را به پارلمان این کشور ارایه کرده بود.

در این پیش‌نویس آمده است که زلنسکی تصمیم شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین مورخ ۲۷ می سال ۲۰۲۳ درباره «اجرای تدابیر محدودکننده اقتصادی و سایر محدودیت‌ها علیه ایران» را به پارلمان ارایه می‌کند.

براساس این پیش‌نویس، پیش‌بینی می‌شود که اوکراین به مدت ۵۰ سال ایران را تحریم کند. در این زمینه، ممنوعیت کامل فعالیت‌های تجاری با ایران، توقف ترانزیت منابع، پروازها و حمل‌ونقل ایران بر فراز اوکراین مطرح می‌شود.

همچنان در این لایحه ممنوعیت اعطای فناوری و حقوق مالکیت معنوی به شهروندان ایرانی و سرمایه‌گذاری در این کشور نیز گنجانده شده است.

میخائیل پودولیاک، مشاور دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین نیز اعلام کرده بود که ایران یک «رژیم تروریستی» بوده و تهدیدی برای اروپا و خاورمیانه محسوب می‌شود و آزمایش‌های هسته‌ای آن خطری برای کل جهان است.

گفتنی است که گذشت بیش از یک سال از آغاز درگیری‌ها میان مسکو و کی‌یف، اوکراین همواره ایران را بر ارسال مهمات و پهپادها به روسیه متهم کرده است.

ادعایی که ایران آن را رد می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟