وزیر خارجه هند: برخی از دیپلمات های افغانستان پس از اخذ اقامت در کشور ثالث هند را ترک کردند

  • انتشار: ۲۵ قوس ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 164415

حدود یک ماه پس از نشر خبر توقف فعالیت سفارت افغانستان در دهلی‌نو، اس.جی شانکار، وزیر امور خارجه هند می‌گوید، برخی از دیپلماتان افغانستانی سفارت این کشور در دهلی‌نو را پس از دریافت اقامت از کشورهای ثالث ترک کردند.

تایمز آف اندیا گزارش می دهد، وزیر خارجه هند، روز جمعه، ۲۴ قوس، این موضوع را مطرح کرده و گفته است که اکنون سفارت افغانستان در دهلی نو و قونسلگری‌های این کشور در شهرهای بمبی و حیدرآباد توسط دیپلماتان باقی‌مانده اداره می‌شوند.

او گفته است: «در دو سال گذشته، برخی از دیپلمات‌های افغانستانی پس از اخذ اقامت در کشورهای ثالث، هند را ترک کرده‌اند.»

او خاطرنشان کرده که رویکرد هند در قبال افغانستان براساس روابط تاریخی، دوستی با مردم و قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل متحد است.

این دیپلمات هندی همچنان در مورد بازگشایی سفارت هند در افغانستان زیر اداره طالبان گفته است که تنها تیم فنی به‌هدف کمک‌های بشردوستانه در کابل حضور دارند.

او همچنان تاکید کرده است که از خاک افغانستان توسط تروریسم استفاده نشود و باید یک راه حل سیاسی از طریق مذاکره برای بحران افغانستان پیدا شود.

وی تصریح کرده است که موضع هند در قبال به‌رسمیت ‌شناسی طالبان با موضع جامعه جهانی همخوانی دارد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که دیپلماتان سفارت افغانستان در دهلی‌نو ۲۴ اکتوبر سال جاری از توقف دایمی فعالیت‌ها و واگذاری این سفارت به دولت هند خبر دادند.

آن زمان دلیل این توقف عدم همکاری دولت هند و چالش‌های مداوم این کشور خوانده و تاکید شد، ممکن است این سفارت به دیپلماتانی سپرده شود که وابسته به طالبان هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟