وزیر خارجه ایران از ادامه «تبادل پیام‌ها» با امریکا خبر داد

  • انتشار: ۲ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 154188

حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نیویارک گفته که «طرح سلطان عمان» درباره بازگشت به برجام همچنان روی میز است و اگر طرف‌های مقابل آماده باشند، تهران برای بازگشت به برجام جدی است.

بربنیاد گزارش خبرگزاری ایسنا، حسین امیرعبداللهیان عصر روز شنبه، ۲۳ سپتامبر، در گفت‌وگو با آنتونیو گوترش گفته است که پس از تبادل زندانی‌ها با امریکا و آزادسازی پول‌های مسدود شده ایران در کوریای جنوبی، «تبادل پیام‌ها» با واشنگتن ادامه دارد.

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با دبیرکل سازمان ملل گفته که تهران برای بازگشت به توافق هسته‌ای برجام «جدی» است و آن را منوط به آماده‌گی کشورهای غربی دانست تا در چارچوب طرح پیشنهادی عمان، همه طرف‌ها به تعهدات خود بازگردند.

پیشتر خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که قطر در هفته جاری نشست‌های جداگانه دوجانبه‌ای با ایالات متحده و ایران بر سر برنامه هسته‌ای ایران و نگرانی‌های واشینگتن درباره انتقال پهپادهای ایرانی به روسیه داشته است.

وزیر امور خارجه ایران در حالی از «روی میز» بودن طرح سلطان عمان برای احیای برجام صحبت کرده است که یک روز پیش‌تر، وزیر امور خارجه امریکا با اشاره به تلاش‌های سال گذشته واشنگتن، اروپا و حتی روسیه و چین برای بازگرداندن ایران به برجام گفته بود: «ایران نتوانست یا نخواست این کار را انجام دهد.»

از سوی دیگر، انریکه مورا، معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، یک روز پیش خبر داد که هفته گذشته همزمان با برگزاری مجمع عمومی سالانه سازمان ملل مذاکراتی برای احیای برجام برگزار شده و اعلام کرد خط مشی این اتحادیه در زمینه برجام «کاملا درست» بوده و راهی جز بازگشت به برجام نیست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟