ورود غیرمجاز شهروندان خارجی به مناطق مرزی تاجیکستان با افغانستان ممنوع شد

  • انتشار: ۲۹ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: بین المللتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 181049

کمیته امنیت ملی تاجیکستان از ممنوعیت ورود بدون مجوز شهروندان خارجی به مناطق مرزی با افغانستان خبر داده است.

کمیته امنیت ملی تاجیکستان اعلام کرده است که کنترل شدیدی را برای ورود شهروندان خود، افراد بی‌تابعیت و خارجی به مناطق مرزی با افغانستان اعمال کرده است.

این کمیته می‌گوید که ورود شهروندان خارجی و افراد بدون تابعیت به مناطق مرزی بدون مجوز اکیدا ممنوع است.

خاور، خبرگزاری دولتی تاجیکستان گزارش داده: «کمیته دولتی امنیت ملی جمهوری تاجیکستان به شهروندان تاجیکستان، کشورهای خارجی و افراد بدون تابعیت به اطلاع می‌رساند که برای اقامت، ورود و خروج در منطقه مرزی کنترول شدیدی اعمال می‌شود.»

براساس گزارش، مطابق با ماده ۱۹ قانون مرزی دولتی تاجیکستان، ورود شهرندان خارجی و افراد بدون تابعیت، بدون مجوز از وزارت خارجه و نهادهای امور داخلی به منطقه مرزی اکیدا ممنوع است و موافقت با پذیرش سایر افراد در خط مرزی فقط با ارائه مدارک و شناسنامه انجام می‌شود.

در همین حال، کمیته امنیت ملی تاجیکستان از شهروندان خود و شهروندان خارجی خواسته است که اگر قصد سفر به مناطق مرزی از جمله به ختلان را دارند، باید ضمن اعلام هدف سفر خود، مدارک شناسایی خود را به همراه داشته باشند تا بتوانند مجوز ورود بگیرند.

کمیته امنیت ملی تاجیکستان تاکید کرده که ورود به مناطق مرزی، «بدون رعایت شرایط ذکر شده مجاز نیست.»

به گزارش خاور، این تدابیر با هدف تامین امنیت، به دلیل پیچیده شدن وضعیت در منطقه و جهان، تلاش سازمان‌های تروریستی و افراطی برای عبور غیرقانونی از مرزها برای اقدامات تروریستی در نقاط مختلف جهان از جمله در تاجیکستان اتخاذ شده است.

در میان کشورهای آسیای میانه، تاجیکستان طولانی‌ترین مرز را با افغانستان دارد.

این کشور پس از روی کار آمدن طالبان در تابستان سال ۱۴۰۰ بارها از نفوذ افراط‌گرایان از افغانستان به تاجیکستان و آسیای میانه ابراز نگرانی کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟