هند: طالبان مبارزه با گروه‌های تروریستی، تشکیل حکومت فراگیر و رعایت حقوق زنان را جدی بگیرند

  • انتشار: ۱۷ حوت ۱۴۰۲
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 174501

روچیرا کامبوج، نماینده دایم هند در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت این سازمان در مورد افغانستان از طالبان خواست تا مبارزه با گروه‌های تروریستی، تشکیل حکومت فراگیر و رعایت حقوق زنان را جدی بگیرند.

کامبوج روز چهارشنبه، ۱۶ حوت در این نشست گفت که مبارزه با تروریسم، تشکیل حکومت فراگیر، رعایت حقوق زنان، کودکان و اقلیت‌ها، مبارزه با مواد مخدر و ارایه کمک‌های بشری به‌منظور بهبود وضعیت مردم در افغانستان از اولویت‌های کشورش است.

به گفته وی، هند پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، روی امنیت غذایی، فراهم‌سازی زمینه آموزش و ارسال دوا به افغانستان تمرکز کرده است.

کامبوج در این نشست تصریح کرد که کشورش در حال حاضر به یک هزار دانش‌جوی افغانستانی به‌شمول ۳۰۰ زن، زمینه آموزش آنلاین را فراهم کرده است.

این دیپلمات هندی همچنان نشست نماینده‌گان ویژه کشورها برای افغانستان در دوحه را مهم خواند.

در همین حال، رابرت وود، معاون نماینده دایم امریکا در سازمان ملل در این نشست گفت که واشنگتن تا زمانی که زنان افغانستانی به معنای واقعی در جامعه حضور نیابند، کار خواهد کرد.

وود خاطرنشان کرد که حقوق زنان و دختران از سوی طالبان نادیده گرفته شده و دست‌رسی دختران به آموزش هم محدود شده است.

وی همچنان محدودیت‌های وضع شده از سوی طالبان بر کار زنان و تحمیل حجاب مورد نظر این گروه را به‌عنوان ابزاری برای حذف آنان از جامعه خواند.

به باور معاون نماینده دایم امریکا در سازمان ملل، اشتغال زنان بیش از یک میلیارد دالر به اقتصاد افغانستان نفع می‌رساند.

این در حالی است که پیشتر امیر سعید ایروانی، نماینده دایم ایران در سازمان ملل نیز بر تشکیل حکومت فراگیر و رعایت حقوق بشر به‌ویژه حقوق زنان در افغانستان تاکید کرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟