هشدار امریکا به استرالیا در مورد اتهام جنایات جنگی نیرو‌های این کشور در افغانستان

  • انتشار: ۱۱ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2
  • شناسه مطلب: 141063

امریکا به استرالیا هشدار داده است اگر مرتکب جنایات جنگی و نقض حقوق بشر در زمان حضور نظامی‌اش در افغانستان شده باشد، روی روابط و کمک‌های ایالات متحده به این کشور غور خواهد کرد.

لوی درستیز قوای مسلح استرالیا می‌گوید که در سال ۲۰۲۱، نامه‌ای از امریکا دریافت که در آن هشدار داده شده بود اگر نیروهای استرالیایی مرتکب جرایم جنگی ونقض حقوق بشر در زمان حضور نظامی شان در افغانستان شده باشند، روابط بین نیروها و نیز کمک‌های خود با این کشور را بررسی خواهد کرد.

آنگوس کمپبل، لوی درستیزقوای مسلح استرالیا، در این مورد گفته است: «من نامه‌ای از وزارت دفاع امریکا در مارچ ۲۰۲۱ دریافت کردم که در آن هشدارداده شده بود چنانچه نیروهای ویژه استرالیایی مرتکب جنایت ونقض حقوق بشر شده باشند، این سبب خواهد شد تا امریکا کمک به این کشور و روابط بین ایالات متحد واسترالیا را بررسی کند.»

گفتنی است امروز (پنج‌شنبه) محاکمه رابرتزسمیت، سرباز نیروی ویژه استرالیا که متهم به کشتارغیرقانونی غیرنظامیان افغانستانی است، در پایتخت استرالیا آغاز شده است.

رابرتزسمیت درسال ۲۰۱۰ عالی‌ترین افتخار نظامی استرالیا را دریافت کرد. اما به تازگی رسانه‌های استرالیایی گزارش داده‌اند که او در زمان مأموریتش در افغانستان، شش غیرنظامی افغانستانی را کشته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟