هزاران تن به خاطر حمایت نظامی دولت جمهوری چک از اوکراین تظاهرات کردند

  • انتشار: ۲۶ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 153224

هزاران تن از حامیان یک حزب مخالف دولت و طرفدار روسیه در جمهوری چک تجمع کردند و علیه دولت راست‌ میانه این کشور اعتراض و از مدیریت اقتصادی و همچنان حمایت نظامی این کشور از اوکراین انتقاد کردند.

بربنیاد گزارش رویترز، این اعتراض عصر روز شنبه، ۱۶ سپتامبر، توسط جنبش «PRO» برگزار شد که نماینده‌ای در پارلمان ندارد و موضعی ملی‌گرا، طرفدار مسکو و ضد غرب در پیش گرفته است.

بربنیاد این گزارش، شمار شرکت‌کننده‌گان در این تظاهرات حدود ۱۰ هزار نفر تخمین زده شده بود.

جیندریش رایچل رهبر جنبش «PRO» گفت: «ما امروز یک گام دیگر برداشتیم تا از راهی که منتهی به صخره‌ای به نام دولت پتر فیالا نخست‌وزیر جمهوری چک می‌شود، خارج شویم.»

او اضافه کرد: «آن‌ها [مقام‌های کنونی جمهوری چک] عوامل قدرت‌های خارجیو دست نشانده‌های حقیر هستند. و من دیگر یک دولت دست‌نشانده نمی‌خواهم. جمهوری چک باید هرگونه تلاش اوکراین برای پیوستن به ناتو را وتو کند.»

جمهوری چک تحت هدایت دولت فعلی این کشور، یکی از متحدان نزدیک اوکراین بوده و تانک‌ها، راکت‌اندازها، چرخ‌بال‌ها، گلوله‌های توپخانه و سایر مهمات را برای کمک به نیروهای اوکراینی ارسال می‌کند.

این معترضان چندی پیش نیز در جریان تظاهرات خود در شهر پراگ از دولت فیالا به‌دلیل افزایش بهای انرژی و مواد خوراکی انتقاد کرده بودند.

دولت فیالا از آغاز جنگ اوکراین در فبروری ۲۰۲۲ کمک‌های نظامی و بشر‌دوستانه زیادی در اختیار کی‌یف قرار داده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟