نیکلاسون: شرکت‌کننده‌گان نشست دوحه خواست دسترسی دختران به آموزش و تحصیل را تکرار کردند

  • انتشار: ۲ حوت ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 173030

توماس نیکلاسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان گفته است که شرکت‌کننده‌گان نشست دوحه و کشورهای با اکثریت مسلمان، خواست‌های شهروندان افغانستان مبنی بر دسترسی دختران و زنان به آموزش، تحصیل و کار را تکرار کردند.

نیکلاسون روز چهارشنبه، ۲ حوت با نشر پیامی در برگه ایکس در پیوند به نشست دوحه نوشته است که تعهد قوی نسبت به افغانستان و شهروندان آن در این نشست وجود داشت.

به گفته وی، در این نشست روی تعامل و پشتیبانی از یک افغانستان صلح‌آمیز و کشوری که حقوق سیاسی شهروندان آن رعایت شود، تاکید شده است.

از جانبی، وی اضافه کرده است: «من از موافقت ما برای ادامه دیدار در این قالب به‌عنوان یک گروه ثابت و پیشنهاد قطر برای میزبانی استقبال می‌کنم و منتظر نشست بعدی هستم.»

او افزوده است که شماری از اشتراک‌کننده‌گان نگرانی‌های جدی خود را در مورد ادامه حضور و فعالیت‌های «سازمان‌های تروریستی» در داخل افغانستان به‌عنوان یک تهدید برای منطقه و جهان گسترده‌تر ابراز کردند.

با این حال، بربنیاد اظهارات نیکلاسون، شماری دیگر از اشتراک‌کننده‌گان نیز از «دستاوردهای» طالبان در عرصه‌های مختلف استقبال کردند.

این در حالی است که پس از پایان نشست دوحه انتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد نیز ممنوعیت آموزش و کار زنان و دختران توسط طالبان در افغانستان را «ظالمانه» خوانده و خواستار رفع آن شد.

سازمان ملل متحد روزهای یک‌شنبه و دوشنبه هفته روان نشستی را با حضور نماینده‌گان ویژه ۲۷ کشور در مورد افغانستان در دوحه، پایتخت قطر برگزار کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟