نهاد تحقیقی پاکستانی: طالبان اختلافات جدی درون‌مذهبی و قبیله‌ای دارند

  • انتشار: ۲۱ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 184370

یک نهاد تحقیقی مستقر در پاکستان موسوم به شورای تحقیقات بین‌المللی امور مذهبی (IRCRA) نتایج یک پژوهش خود درباره طالبان را منتشر کرده و گفته که این گروه یک پارچه نیست و اعضای آن میان خود اختلافات جدی دارند.

در گزارش این پژوهش که امروز دوشنبه، ۲۱ جوزا منتشر شد آمده‌است که رهبران و اعضای طالبان در میان خود تفاوت‌ها و اختلاف‌های ایدیولوژیک، قبیله‌ای – منطقه‌ای و سازمانی دارند.

پژوهش جدید شورای تحقیقات بین‌المللی امور مذهبی پاکستان نشان می‌دهد که از لحاظ ایدیولوژیک طالبان تندرو و آنانی که پشتیبان رویکردی نسبتا میانه‌رو هستند با همدیگر اختلاف دارند.

این سازمان پاکستانی گفته که اختلافات «میان‌پشتونی» طالبان نیز برجسته است که به عنوان مثال طالبان قندهاری‌، طالبان پکتیکایی‌ را نمی‌پذیرند.

این نهاد همچنین گفته قطع ارتباط میان رهبران سیاسی و جنگجویان میدانی طالبان باعث ایجاد تفاوت‌های سازمانی میان آن‌ها شده‌است؛ هرچند طالبان تلاش می‌کنند که این اختلافات را کمرنگ جلوه دهند.

گزارش از وجود اختلافات میان اعضای طالبان موضوع تازه‌ای نیست و پیش از این نیز بارها سازمان‌های تحقیقی و رسانه‌ها از این اختلافات گزارش داده بودند.

وجود این اختلافات نقل مجالس مقامات برجسته طالبان نیز است و در این مجالس توصیه می‌کنند که از اختلافات جلوگیری شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟