نهادهای جهانی در فاریاب، سمنگان و میدان‌وردک به بیش از ۱۱ هزار خانواده نیازمند کمک کردند

  • انتشار: ۱۳ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 155710

مقام‌های محلی طالبان در فاریاب، سمنگان و میدان‌وردک می‌گویند که سازمان‌های بین‌المللی به ۱۱ هزار و ۵۲۵ خانواده نیازمند در این ولایت‌ها مواد غذایی و پول نقد کمک کرده‌اند.

ریاست احیاء و انکشاف دهات طالبان در فاریاب روز پنج‌شنبه، ۱۳ میزان، می‌گوید که برنامه جهانی غذا به نُه هزار و ۵۳۹ خانواده در این ولایت کمک‌های غذایی توزیع کرده است.

به گفته آنان، این کمک‌ها به باشنده‌گان ولسوالی‌های خان‌چهارباغ، قرمقول، دولت‌آباد، گرزیوان و المار توزیع شده است.

در همین حال، مقام‌های محلی طالبان در ریاست احیاء و انکشاف دهات سمنگان نیز می‌گویند که به یک هزار و ۹۴۳ خانواده نیازمند در مربوطات ولسوالی دره صوف پایین این ولایت، بسته‌های مواد خوراکی برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد به همکاری تخنیکی موسسه ASIO توزیع شده است.

ریاست آماده‌گی مبارزه با حوادث طبیعی طالبان در میدان‌وردک روز پنج‌شنبه، ۱۳ میزان، با نشر خبرنامه‌ای گفته که کمیته مهاجران دنمارک (DRC) به ۴۳ خانواده آسیب‌دیده از سیلاب در مرکز و ولسوالی‌های چک و دایمیرداد این ولایت پول نقد توزیع کرده است.

به نقل از خبرنامه، به هر خانواده نیازمند مبلغ ۷۱ هزار و ۵۰۰ افغانی و در مجموع به این خانواده‌ها سه میلیون و ۷۴ هزار افغانی کمک پول نقد توزیع شده است.

این کمک‌ها در حالی به خانواده‌های آسیب‌دیده از سیلاب در میدان‌وردک توزیع شده است که نزدیک به دو ماه پیش، سرازیر شدن سیلاب در بخش‌های از این ولایت، خسارات هنگفت مالی و تلفات جانی برجا گذاشته بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟