نماینده هند در سازمان ملل بر حفظ حقوق زنان، کودکان و اقلیت‌های مذهبی در افغانستان تاکید کرد

  • انتشار: ۵ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 154623

سنجی ورما، نماینده دایمی هند در سازمان ملل متحد، بر حفظ حقوق زنان، کودکان و اقلیت‌های مذهبی در افغانستان تاکید کرده است.

ورما که روز سه‌شنبه، ۴ میزان، در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد متحد، سخنرانی می‌کرد، همچنان خواستار تشکیل حکومت فراگیر، مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر در افغانستان شد.

وی تصریح کرد: «ما معتقدیم که دست‌یابی به صلح و ثبات در افغانستان یک ضرورت فوری و مشترک است و نیاز به فداکاری جمعی ما دارد.»

نماینده دایمی هند در سازمان ملل متحد همچنان تاکید کرد که این کشور به حمایت از مردم افغانستان ادامه داده و برای دانشجویان افغانستان بورسیه‌های تحصیلی را فراهم خواهد کرد.

نماینده‌گان برخی کشورهای دیگر نیز در نشست شورای امنیت از حضور گروه‌های تروریستی، نقض حقوق زنان و دختران و بحران بشری در افغانستان ابراز نگرانی کردند.

از این میان، ناتهلی برودهرست ایستوال، معاون سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد، از وخیم‌تر شدن وضعیت امنیتی، سرکوب سیستماتیک مردم و سلب حقوق زنان در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفت که وضعیت امنیتی افغانستان به‌شدت نگران‌کننده است و گروه‌های تروریستی چون داعش و القاعده در این کشور پناه گرفته‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟