نماینده امریکا در سازمان ملل: وضعیت زنان در افغانستان روزبه‌روز بدتر می‌شود

  • انتشار: ۲۱ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2
  • شناسه مطلب: 152719

میشل تیلور، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد، یک‌بار دیگر از وضعیت زنان در افغانستان تحت تسلط طالبان ابراز نگرانی کرد.

تیلور روز دوشنبه، ۲۰ سنبله، در پنجاه‌وچهارمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت که وضعیت زنان در افغانستان «روزبه‌روز» بدتر می‌شود.

وی با بیان این‌که طالبان تلاش دارند تا زنان را به‌ گونه کامل از حوزه عمومی حذف کنند، افزود که امریکا و کشورهای جهان، طالبان را تا زمانی که سیاست‌های افراطی خود را تغییر ندهد، به رسمیت نخواهند شناخت.

میشل از کشورهای جهان خواست که توافق نظر کنونی‌شان درباره سیاست‌های طالبان را حفظ کنند و عادی‌سازی روابط باید منوط به تغییر رفتار این گروه باشد.

در همین حال، نماینده ترکیه در سازمان ملل متحد نیز گفته است که محروم کردن زنان از آموزش و کار وضعیت اجتماعی و اقتصادی افغانستان را وخیم‌تر خواهد کرد.

دیده بان حقوق بشر نیز در پنجاه‌وچهارمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در جینوا، با نشر اعلامیه‌ای گفته که برخی از سوءاستفاده‌های طالبان از مردم به‌ویژه زنان و دختران در افغانستان جنایت علیه بشریت و آزارواذیت جنسی است.

پیش از این نیز این نهادهای بین‌المللی در مورد نقض حقوق بشر به‌ویژه حقوق زنان و دختران از سوی طالبان در افغانستان ابراز نگرانی کرده بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟