نشست مخفیانه سازمان‌های استخباراتی جهان در سنگاپور

  • انتشار: ۱۴ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 141255

براساس گزارش رسانه‌های غربی، حدود ۲۲ مقام سازمان‌های استخباراتی جهانی نشست مخفیانه‌ای را در سنگاپور برگزار کرده‌اند.

رویترز، روز یک‌شنبه، ۴ جون، به نقل از منابع خود گزارش داده که مقام‌های سازمان‌های اطلاعاتی بزرگ جهان، در حاشیه نشست امنیتی «شانگری-لا دیالوگ» در سنگاپور باهم دیدار کردند.

به گفته منابع، این نشست‌ از سوی دولت سنگاپور برنامه‌ریزی و از چندین سال به این‌سو به‌گونه محتاطانه در یک مکان جداگانه برگزار می‌شوند.

یک منبع هندی گفته است که سامانت گوئل، رییس سازمان جمع‌آوری اطلاعات خارج از کشور هند نیز در این نشست حضور داشته است.

با این حال، مشخص نیست که محور اصلی گفت‌وگوهای این نشست سری چه است.

یکی از این منابع آگاه نشست سازمان‌های اطلاعاتی را راهی برای ترویج درک عمیق‌تر از اوضاع جهان می‌داند که در دستور کار جامعه بین‌المللی قرار دارد.

در همین حال، سخنگوی وزارت دفاع سنگاپور، خاطرنشان کرده است: « وزارت دفاع ممکن است برخی از این جلسات دوجانبه و چندجانبه را تسهیل کند، زیرا شرکت‌کننده‌گان، چنین نشست‌هایی که در حاشیه برگزار می‌شود را مفید دانسته‌اند.»

از سوی دیگر، سفارت امریکا در سنگاپور، از این دیدار ابراز بی‌خبری کرده و دولت‌های چین و هند نیز تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

این در حالی است که امریکا، بریتانیا، کانادا، استرالیا و نیوزلند شبکه‌ای را زیر نام «پنج چشم» برای جمع‌آوری و به اشتراک گذاشتن اطلاعات اداره می‌کنند و مقام‌های اطلاعاتی این‌ کشورهای مرتباً باهم ملاقات می‌کنند که ممکن است در نشست سنگاپور نیز اشتراک کرده باشند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟