نشست سازمان جهانی بهداشت برای تصمیم‌گیری درباره «وضعیت اضطراری» کرونا

  • انتشار: ۱۴ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 137326

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت روز پنج‌شنبه تشکیل جلسه خواهند داد تا تصمیم بگیرند آیا کووید-۱۹ همچنان بر اساس قوانین این سازمان یک «وضعیت اضطراری» محسوب می‌شود یا خیر.

به نقل از رسانه‌های خارجی، اعلام «وضعیت اضطراری» در قبال یک همه‌گیری، تمرکز بین‌المللی روی آن وضعیت را حفظ و تقویت می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت اولین بار در ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰ میلادی بالاترین سطح هشدار خود را برای کووید۱۹ اعلام کرد و از آن زمان «وضعیت اضطراری» اعلام شده برای این همه‌گیری، در جلساتی که هر سه ماه یکبار برگزار می‌شود تمدید شده است.

با این حال برخی کشورها از جمله ایالات متحده به‌تازگی شروع به لغو «وضعیت اضطراری» در داخل خاک خود کرده‌اند و دکتر تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز می‌گوید که امیدوار است امسال به وضعیت اضطراری بین‌المللی پایان داده شود.

پروفسور ماریون کوپمنز، ویروس‌شناس هلندی که در نشست سازمان جهانی بهداشت حضور دارد، می‌گوید: «این احتمال وجود دارد که وضعیت اضطراری پایان یابد، اما بسیار مهم است که اعلام کنیم کووید همچنان یک چالش پیچیده برای بهداشت عمومی است.»

نگرانی از کاهش بودجه جهانی برای مبارزه با همه‌گیری این بیماری همچنین غیرقابل پیش‌بینی بودن وضعیت این ویروس و جهش‌های آن، از دیگر دلایلی است که تصمیم‌گیری در این باره را سخت کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟