نشست خبرنگاران و رسانه‌های افغانستان در تبعید در برلین آغاز شد

  • انتشار: ۲۳ قوس ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 164302

نشست بین‌المللی خبرنگاران و رسانه‌های در تبعید افغانستان با حضور ده‌ها خبرنگار و فعال رسانه‌ای در آلمان آغاز شد.

این نشست زیر نام «بازسازی رسانه‌های در تبعید افغانستان؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و مسیر پیشرو» روز پنج‌شنبه، ۲۳ قوس، در شهر برلین، پایتخت آلمان برگزار شد و قرار است تا دو روز ادامه داشته باشد.

در این نشست که از سوی «صندوق اروپایی برای خبرنگاری در تبعید» برگزار شده است، وضعیت خبرنگاران تبعیدی افغانستان و راه‌های تقویت آنان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در همین حال، پنه لوپه وینترهگر، مدیر عامل صندوق اروپایی برای خبرنگاری در تبعید (JX Fund) طی بیانیه‌اش در روز نخست این نشست گفته که این صندوق برای خبرنگاران در تبعید متعهد به تقویت رسانه‌های در تبعید به شیوه‌ای پایدار است.

براساس بیانیه مرکز خبرنگاران افغانستان، در این نشست بیش از ۱۵۰ خبرنگار و فعال رسانه‌ای افغانستان مستقر در کشورهای اروپایی، کانادا و امریکا اشتراک داشته‌اند.

افزون بر گفت‌وگو روی بازسازی رسانه‌های در تبعید افغانستان، نقش خبرنگاران زن و چالش‌های خبرنگاران آزاد در زمینه اطلاع‌رسانی یکی از محورهای نشست خبرنگاران در برلین بوده است.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که پس از تسلط طالبان بر کشور، خبرنگاران و رسانه‌ها با محدودیت‌های زیادی روبه‌رو شده‌اند.

براساس گزارش‌ها، نیمی از رسانه‌های افغانستان پس از آگست ۲۰۲۱ به دلایل مختلف بسته شدند و صدها خبرنگار کارشان را از دست دادند.

با این‌ وصف، مشکلات در زمینه اطلاع‌رسانی به بسته شدن رسانه‌ها خلاصه نشد، گروه طالبان طی دو سال گذشته خبرنگاران زیادی را لت‌وکوب، بازداشت و شکنجه کرده‌ است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟