نخست‌وزیر پولند خواستار پایان توهین مردمش از سوی اوکراین شد

  • انتشار: ۲ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 154113

ماتئوش موراویتسکی، نخست‌وزیر پولند، خطاب به ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین، هشدار داد که هرگز بار دیگر به مردم کشورش توهین نکند.

سی‌ان‌ان شنبه‌شب، ۲۳ سپتامبر، گزارش داده که در ادامه درگیری‌های لفظی مقام‌های ورشو با کی‌یف، ماتئوش موراویتسکی، خواستار پایان اهانت‌های اوکراین به مردم کشورش شده است.

وی به زلنسکی هشدار داد که هرگز دوباره به مردم پولند توهین نکند.

موراویتسکی تصریح کرده است: « من می‌خواهم به رییس جمهور زلنسکی بگویم که دیگر هرگز به پولندی‌ها توهین نکند، به‌گونه که اخیراً در سخنرانی خود در سازمان ملل انجام داد.»

زلنسکی طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن متهم کردن پولند به اجرای نمایش سیاسی با استفاده از اختلافات در توافق غلات گفت که برخی از کشورهای اروپایی از موضوع صادرات غلات یک فیلم هیجان‌انگیز ساخته‌اند.

این در حالی است که دولت پولند روز پنج‌شنبه، ۲۱ سپتامبر، اعلام کرد که کشورش دیگر تسلیحات و کمک‌های نظامی به اوکراین ارسال نخواهد کرد.

آندژی دودا، رییس ‌جمهور پولند، نیز گفته که با شکایت کی‌یف از ورشو به دلیل تحریم غلات اوکراینی، کی‌یف مانند یک «فرد در حال غرق‌شدن» رفتار می‌کند و یکی از حامیان اصلی خود در جنگ با روسیه را تهدید کرده است.

پولند از جمله کشورهای اروپایی و همسایه اوکراین است که پس از حمله روسیه، در همکاری با سایر کشورهای اروپایی تجهیزات جنگی به کی‌یف ارسال کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟