نتیجه یک تحقیق در آمریکا: بیشتر قتل های فرقه ای و افراط گرایانه در سال ۲۰۲۳ توسط برتری گرایان سفید پوست انجام شده است

  • انتشار: ۲ حوت ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 173025

براساس یک تحقیق در آمریکا، گروه‌های درست راستی در آمریکا همچنان مشغول قتل‌های فرقه‌ای و افراط گرایانه هستند.

آکسیوس نوشت: بر اساس داده های جدید، قتل های مرتبط با افراط گرایی در سال ۲۰۲۳ برای دومین سال متوالی کاهش یافت، اما خطرات خشونت افراطی همچنان بالاست و یهودی ستیزی و تهدیدات تروریسم داخلی نیز افزایش یافته است.

ارقام اولیه نشان می‌دهند که ایالات متحده سال ۲۰۲۳ را با یکی از بزرگترین کاهش سالانه قتل‌ها به پایان رساند، حتی در حالی که ۱۰ شهر بزرگ این کشور شاهد افزایش قابل توجهی در جنایات ناشی از نفرت در سال گذشته بودند. اما گزارش سالانه قتل و افراط گرایی مرکز «ADL» دریافت که افراط گرایی راست با تمام قتل های مربوط به افراط گرایان در سال ۲۰۲۳ مرتبط بوده است.

برتری گرایان سفیدپوست با اکثریت قاطع (۸۸ درصد) مسئله قتل های مربوط به افراط گرایان در سال گذشته بودند. تجزیه و تحلیل اتحادیه ضد افترا (ADL) نشان داد که افراط گرایان در قتل حداقل ۱۷ نفر در سال ۲۰۲۳ در هفت حادثه جداگانه دست داشتند. تقریباً در تمام قتل های مربوط به افراط گرایان در سال ۲۰۲۳ (۹۴ درصد) از سلاح گرم استفاده شده است.

گفتنی است گزارش مرکز مطالعه نفرت و افراط گرایی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در سن برناردینو نشان می‌دهد که افزایش کلی جنایات ناشی از نفرت به شهرهای بزرگ آمریکا نیز گسترش یافته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟