موسسه کمک بین‌المللی از تلاش برای رهایی کارمندان خود از زندان طالبان خبر داد

  • انتشار: ۲۵ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 153178

موسسه کمک بین‌المللی (IAM) می‌گوید که در همکاری با سازمان ملل متحد و نهاد اکبر به‌دنبال رهایی ۱۸ کارمندش به‌شمول یک خارجی از زندان طالبان است.

موسسه کمک بین‌المللی (IAM) روز شنبه، ۲۶ سنبله، با نشر بیانیه‌ای نوشته است که تا کنون دلیل بازاداشت کارمندان خود را توسط طالبان نمی‌دانند.

این نهاد افزوده که به ارزش‌ها،‌ آداب و رسوم و فرهنگ افغانستان ارزش قایل بوده و به آن احترام می‌گذارد و بر این اصل پابند است که از کمک‌ها برای پیشبرد «دیدگاه سیاسی یا مذهبی خاص» استفاده نخواهد شد.

در بیانیه آمده است که دو کارمند افغانستانی و یک عضو بین‌المللی تیم روز یک‌شنبه، ۱۲ سنبله و ۱۵ کارمند دیگر آن در دفتر این موسسه در غور کار می‌کردند، در تاریخ ۲۲ ماه روان بازداشت شده‌اند.

این در حالی است که روز پنج‌شنبه، ۲۳ سنبله، منابع محلی در ولایت غور تایید کردند که اداره استخبارات طالبان دست‌کم ۱۸ کارمند موسسه کمک بین‌المللی به‌شمول زنان را در‌ ولسوالی لعل‌وسرجنگل این ولایت بازداشت و به کابل منتقل کرده‌اند.

دلیل بازداشت کارمندان این موسسه معلوم نبود تا این‌که روز گذشته عبدالواحد حماس، سخنگوی والی طالبان برای غور در گفت‌وگو با طلوع‌نیوز ادعا کرد که این افراد به‌دلیل ترویج دین عیسوی بازداشت شده‌اند و در میان‌شان یک زن به نام جودی، شهروند امریکا نیز شامل است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟